Wydziały Urzędu
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Wydział Utrzymania Mienia Komunalnego
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2019-02-21 07:26:50 przez Arkadiusz Kasiułajtis
Akapit nr - brak tytułu
Kierownik Wydziału: mgr inż Julia Bartkowska
Tel: (89) 649-01-58
Tel: (89) 649-01-58
Do właściwości i zadań Wydziału Utrzymania Mienia Komunalnego należy prowadzenie całości spraw związanych z bieżącym utrzymaniem Miasta, gospodarką komunalną i inżynierią, wykonywaniem zarządu i administracji gruntami, nieruchomościami oraz geodezją i kartografią, a w szczególności:
- przygotowywanie materiałów do przeprowadzania przetargów na wybór wykonawców, uczestniczenie w przetargach i przygotowywanie projektów umów,
- składanie zapotrzebowań rozbudowy systemów infrastruktury technicznej Miasta,
- udział w opracowywaniu koncepcji układu ulicznego wraz z drogową infrastrukturą techniczną nowo uzbrajanych terenów,
- uzgadnianie projektowanych sieci uzbrojenia technicznego oraz uczestnictwo w posiedzeniach Zespołu Uzgadniania Dokumentacji (ZUD),
- nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem systemów inżynieryjnych, oczyszczania i usług komunalnych oraz współpraca z jednostkami organizacyjnymi w tym zakresie,
- zarządzanie siecią dróg Miasta i ich utrzymaniem oraz bieżąca kontrola stanu nawierzchni drogowych i ich oznakowania,
- wnioskowanie w sprawie zaliczenia dróg do właściwych kategorii,
- udzielanie zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego dróg Miasta, kontrola ich wykonania oraz nakładanie kar pieniężnych z tytułu nielegalnego zajęcia pasa drogowego,
- udzielanie zezwoleń na umieszczenie reklam w pasach drogowych dróg Miasta, kontrola ich wykonania oraz nakładanie kar pieniężnych z tytułu nielegalnego umieszczenia reklamy,
- nadzór nad eksploatacją i utrzymaniem oświetlenia miejsc publicznych i dróg Miasta,
- wydawanie warunków technicznych do oświetlenia ulicznego,
- realizacja zadań związanych z gospodarką energią elektryczną,
- nadzór nad eksploatacją i utrzymaniem sieci kanalizacji deszczowej,
- wydawanie warunków technicznych do przyłączenia do sieci kanalizacji deszczowej,
- nadzór nad utrzymaniem czystości i porządku na drogach Miasta i innych nieruchomościach Miasta,
- nadzór nad zimowym utrzymaniem Miasta,
- nadzór nad utrzymaniem terenów zieleni Miasta i lasów komunalnych,
- nadzór i prowadzenie gospodarki drzewostanem na terenach Miasta,
- udzielanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów oraz wymierzanie kar pieniężnych za usunięcie drzew i krzewów bez wymaganego zezwolenia,
- nadzór i prowadzenie zadań związanych z cmentarzami komunalnymi,
- organizowanie i sprawowanie opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi oraz miejscami pamięci narodowej,
- nadzór i prowadzenie zadań związanych z utrzymaniem schroniska dla zwierząt,
- nadzór nad działaniami związanymi z występowaniem zwierząt wolno żyjących na terenie Miasta,
- edukacja mieszkańców w zakresie opieki nad zwierzętami,
- nadzór i utrzymanie placów zabaw i siłowni nieruchomościach Miasta,
- nadzór i prowadzenie zadań związanych z małą architekturą na nieruchomościach Miasta,
- nadzór i prowadzenie zadań związanych z szaletami miejskimi,
- uczestniczenie w odbiorach technicznych i przeglądach gwarancyjnych zadań inwestycyjnych w zakresie: dróg i ciągów komunikacyjnych, sieci kanalizacji deszczowych, oświetlenia ulicznego, terenów zieleni i innych obiektów,
- nadzór nad działaniami związanymi z przewozami środkami komunikacji miejskiej,
- realizacja zadań związanych z uzgadnianiem tras i rozkładów jazdy dla jednostek prowadzących lokalny transport zbiorowy,
- współdziałanie z jednostkami samorządu w zakresie wykonywania powierzonych zadań publicznych,
- współpraca z instytucjami i podmiotami gospodarczymi w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta,
- współpraca z ogrodami działkowymi,
- gospodarowanie nieruchomościami mienia Miasta, w tym zabezpieczanie ich przed uszkodzeniem lub zniszczeniem,
- prowadzenie zagadnień dzierżaw i zarządzania nieruchomościami Miasta,
- przekazywanie nieruchomości Miasta w trwały zarząd, użytkowanie, dzierżawę i najem,
- planowanie i nadzór nad realizacją opracowań geodezyjnych i kartograficznych oraz na cele gospodarki gruntami,
- tworzenie zasobów gruntów na cele zabudowy Miasta,
- sprzedaż i zakup lokali wraz z udziałem w gruncie, w tym sprzedaż i zakup komunalnych lokali mieszkalnych,
- prowadzenie spraw związanych z ustalaniem praw do gruntów, w tym przygotowywanie wniosków o założenie księgi wieczystej dla nieruchomości Miasta i wpis w księdze wieczystej,
- prowadzenie ewidencji mienia komunalnego,
- obsługa transakcji zakupu i zbycia nieruchomości lub ich części,
- prowadzenie aktualnych map ewidencyjnych zasobów gruntów,
- prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem gruntami rolnymi i leśnymi zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa,
- organizacja przetargów na zbycie lub dzierżawę mienia stanowiącego własność Miasta,
- nadzór w zakresie gospodarki lokalami użytkowymi, mieszkalnymi i socjalnymi,
- przygotowywanie terenów pod budownictwo, scalanie gruntów,
- wykup nieruchomości na cele związane z działalnością Miasta, wnioskowanie o podjęcie czynności wywłaszczania, stosowanie prawa pierwokupu nieruchomości,
- przygotowywanie i przeprowadzanie procesu uwłaszczeniowego nieruchomości,
- aktualizacja cen nieruchomości, opłat rocznych za prawo użytkowania terenów i aktualizacja stawek dzierżawnych,
- ustalanie opłat adiacenckich,
- ustalanie opłat planistycznych,
- wydawanie zgody na umieszczanie na terenach komunalnych reklam, szyldów itp.,
- nadawanie numerów porządkowych nieruchomościom, nazewnictwo ulic i placów,
- podziały nieruchomości i rozgraniczenia nieruchomości oraz znoszenia współwłasności,
- komunalizacja mienia Skarbu Państwa w trybie szczególnym, współudział w jego zagospodarowaniu,
- współpraca z innymi organami, które na mocy odrębnych przepisów gospodarują nieruchomościami Skarbu Państwa, a także z właściwymi jednostkami samorządu terytorialnego.