ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Iławy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Wydziały Urzędu

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Wydział Utrzymania Mienia Komunalnego

Informacja ogłoszona dnia 2019-02-21 07:26:50 przez Arkadiusz Kasiułajtis

Akapit nr 1 - brak tytułu

Kierownik Wydziału: mgr inż Julia Bartkowska
Tel: (89) 649-01-58
 
Do właściwości i zadań Wydziału Utrzymania Mienia Komunalnego należy prowadzenie całości spraw związanych z bieżącym utrzymaniem Miasta, gospodarką komunalną i inżynierią, wykonywaniem zarządu i administracji gruntami, nieruchomościami, geodezją i kartografią, polityką ekologiczną oraz zagospodarowaniem przestrzennym Miasta, a w szczególności:
  1. przygotowywanie materiałów do przeprowadzania przetargów na wybór wykonawców, uczestniczenie w przetargach i przygotowywanie projektów umów,
  2. składanie zapotrzebowań rozbudowy systemów infrastruktury technicznej Miasta,
  3. udział w opracowywaniu koncepcji układu ulicznego wraz z drogową infrastrukturą techniczną nowo uzbrajanych terenów,
  4. uzgadnianie projektowanych sieci uzbrojenia technicznego oraz uczestnictwo w posiedzeniach Zespołu Uzgadniania Dokumentacji (ZUD),
  5. nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem systemów inżynieryjnych, oczyszczania i usług komunalnych oraz współpraca z jednostkami organizacyjnymi w tym zakresie,
  6. zarządzanie siecią dróg Miasta i ich utrzymaniem oraz bieżąca kontrola stanu nawierzchni drogowych i ich oznakowania,
  7. wnioskowanie w sprawie zaliczenia dróg do właściwych kategorii,
  8. udzielanie zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego dróg Miasta, kontrola ich wykonania oraz nakładanie kar pieniężnych z tytułu nielegalnego zajęcia pasa drogowego,
  9. udzielanie zezwoleń na umieszczenie reklam w pasach drogowych dróg Miasta, kontrola ich wykonania oraz nakładanie kar pieniężnych z tytułu nielegalnego umieszczenia reklamy,
  10. nadzór nad eksploatacją i utrzymaniem oświetlenia miejsc publicznych i dróg Miasta,
  11. wydawanie warunków technicznych do oświetlenia ulicznego,
  12. realizacja zadań związanych z gospodarką energią elektryczną,
  13. nadzór nad eksploatacją i utrzymaniem sieci kanalizacji deszczowej,
  14. wydawanie warunków technicznych do przyłączenia do sieci kanalizacji deszczowej,
  15. nadzór nad utrzymaniem czystości i porządku na drogach Miasta i innych nieruchomościach Miasta,
  16. nadzór nad zimowym utrzymaniem Miasta,
  17. nadzór nad utrzymaniem terenów zieleni Miasta i lasów komunalnych,
  18. nadzór i prowadzenie gospodarki drzewostanem na terenach Miasta,
  19. udzielanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów oraz wymierzanie kar pieniężnych za usunięcie drzew i krzewów bez wymaganego zezwolenia,
  20. nadzór i prowadzenie zadań związanych z cmentarzami komunalnymi,
  21. organizowanie i sprawowanie opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi oraz miejscami pamięci narodowej,
  22. nadzór i prowadzenie zadań związanych z utrzymaniem schroniska dla zwierząt,
  23. nadzór nad działaniami związanymi z występowaniem zwierząt wolno żyjących na terenie Miasta,
  24. edukacja mieszkańców w zakresie opieki nad zwierzętami,
  25. nadzór i prowadzenie zadań związanych z małą architekturą na nieruchomościach Miasta,
  26. nadzór i prowadzenie zadań związanych z szaletami miejskimi,
  27. uczestniczenie w odbiorach technicznych i przeglądach gwarancyjnych zadań inwestycyjnych w zakresie: dróg i ciągów komunikacyjnych, sieci kanalizacji deszczowych, oświetlenia ulicznego, terenów zieleni i innych obiektów,
  28. nadzór nad działaniami związanymi z przewozami środkami komunikacji miejskiej,
  29. realizacja zadań związanych z uzgadnianiem tras i rozkładów jazdy dla jednostek prowadzących lokalny transport zbiorowy,
  30. współdziałanie z jednostkami samorządu w zakresie wykonywania powierzonych zadań publicznych,
  31. współpraca z instytucjami i podmiotami gospodarczymi w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta,
  32. współpraca z ogrodami działkowymi,
  33. gospodarowanie nieruchomościami mienia Miasta, w tym zabezpieczanie ich przed uszkodzeniem lub zniszczeniem,
  34. prowadzenie zagadnień dzierżaw i zarządzania nieruchomościami Miasta,
  35. przekazywanie nieruchomości Miasta w trwały zarząd, użytkowanie, dzierżawę i najem,
  36. planowanie i nadzór nad realizacją opracowań geodezyjnych i kartograficznych oraz na cele gospodarki gruntami,
  37. tworzenie zasobów gruntów na cele zabudowy Miasta,
  38. sprzedaż i zakup lokali wraz z udziałem w gruncie, w tym sprzedaż i zakup komunalnych lokali mieszkalnych,
  39. prowadzenie spraw związanych z ustalaniem praw do gruntów, w tym przygotowywanie wniosków o założenie księgi wieczystej dla nieruchomości Miasta i wpis w księdze wieczystej,
  40. prowadzenie ewidencji mienia komunalnego,
  41. obsługa transakcji zakupu i zbycia nieruchomości lub ich części,
  42. prowadzenie aktualnych map ewidencyjnych zasobów gruntów,
  43. prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem gruntami rolnymi i leśnymi zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa,
  44. organizacja przetargów na zbycie lub dzierżawę mienia stanowiącego własność Miasta,
  45. nadzór w zakresie gospodarki lokalami użytkowymi, mieszkalnymi i socjalnymi,
  46. przygotowywanie terenów pod budownictwo, scalanie gruntów,
  47. wykup nieruchomości na cele związane z działalnością Miasta, wnioskowanie o podjęcie czynności wywłaszczania, stosowanie prawa pierwokupu nieruchomości,
  48. przygotowywanie i przeprowadzanie procesu uwłaszczeniowego nieruchomości,
  49. aktualizacja cen nieruchomości, opłat rocznych za prawo użytkowania terenów i aktualizacja stawek dzierżawnych,
  50. ustalanie opłat adiacenckich,
  51. ustalanie opłat planistycznych,
  52. wydawanie zgody na umieszczanie na terenach komunalnych reklam, szyldów itp.,
  53. nadawanie numerów porządkowych nieruchomościom, nazewnictwo ulic i placów,
  54. podziały nieruchomości i rozgraniczenia nieruchomości oraz znoszenia współwłasności,
  55. komunalizacja mienia Skarbu Państwa w trybie szczególnym, współudział w jego zagospodarowaniu,
  56. współpraca z innymi organami, które na mocy odrębnych przepisów gospodarują nieruchomościami Skarbu Państwa, a także z właściwymi jednostkami samorządu terytorialnego,
  57. nadzór nad realizacją polityki ekologicznej Miasta, w tym:
    1. planowanie, opiniowanie, wdrażanie lub nadzór nad realizacją działań w zakresie gospodarki wodno-ściekowej, ochrony zasobów i jakości wód, ochrony przeciwpowodziowej oraz ochrony zasobów i powierzchni ziemi,
    2. nadzór nad realizacją Programu Ochrony Środowiska,
    3. przygotowanie i aktualizacja regulaminu utrzymania czystości i porządku w mieście,
  58. prowadzenie zadań w zakresie gospodarki odpadami, w tym:
    1. wydawanie decyzji nakazujących posiadaczowi odpadów usunięcie ich z miejsc nieprzeznaczonych do ich składowania lub magazynowania,
    2. prowadzenie spraw związanych z demontażem i unieszkodliwianiem materiałów zawierających azbest,
    3. prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
    4. opiniowanie wniosków w sprawie zezwoleń na zbieranie i przetwarzanie odpadów,
  59. współpraca ze Związkiem Gmin Regionu Ostródzko-Iławskiego „Czyste Środowisko” w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi,
  60. prowadzenie spraw związanych z opłatami i wydatkami za korzystanie ze środowiska,
  61. wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia,
  62. prowadzenie i aktualizacja publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie,
  63. podawanie do publicznej wiadomości informacji o zamieszczeniu danych w wykazie o środowisku i jego ochronie oraz udostępnianie publicznie dostępnych wykazów danych o środowisku i jego ochronie,
  64. udzielanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie:
    1. opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
    2. ochrony przed bezdomnymi zwierzętami,
    3. prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części,
  65. prowadzenie zadań w zakresie edukacji ekologicznej i koordynacja akcji proekologicznych,
  66. realizacja zadań z zakresu gospodarki wodnej, w tym ewidencja kąpielisk i nadzór nad jakością wód w kąpieliskach,
  67. realizacja zadań z zakresu gospodarki ściekowej, w tym:
    1. prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie podłączenia nieruchomości do istniejącej sieci kanalizacyjnej,
    2. prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczali ścieków,
  68. nadzór nad jakością wody pitnej i strefami ochronnymi ujęć wody,
  69. opiniowanie prac geologicznych.
  70. wykonywanie obowiązków zgodnie z ustawą o ochronie zwierząt:
    1. ustalanie programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Miasta,
    2. ustalanie zasad wyłapywania bezdomnych zwierząt oraz rozstrzyganie o dalszym postępowaniu z nimi,
    3. wydawanie zezwoleń na utrzymywanie psów rasy uznanej za agresywną,
  71. prowadzenie postępowań dotyczących utrzymywania zwierząt domowych i gospodarskich niezgodnie z ustawą  o ochronie zwierząt.
  72. analizowanie stanu zagospodarowania przestrzennego Miasta, uzbrojenia terenu oraz stanu i funkcjonowania środowiska przyrodniczego i kulturowego,
  73. realizowanie zadań związanych z gospodarką przestrzenną zgodnie z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
  74. opracowywanie koncepcji zagospodarowania nieruchomości wymagających wydzielenia dróg publicznych, o ile ich rozgraniczenie nie wynika z ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
  75. wydawanie wyrysów i wypisów z planu zagospodarowania przestrzennego,
  76. wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu nieruchomości,
  77. realizowanie zadań związanych z ochroną zabytków,
  78. programowanie procesów rozwoju infrastruktury społecznej i technicznej Miasta,
  79. ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Miasta,
  80. tworzenie, koordynowanie i monitorowanie realizacji strategii programów rozwojowych Miasta oraz ich aktualizacja.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miasta Iławy
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Wiesława Młotkowska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2019-02-19
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Burmistrz Miasta Iławy
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2019-02-21 07:26:32
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Tomasz Zagajewski
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2019-02-21 07:26:50
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Tomasz Zagajewski
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2022-01-12 15:29:10
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
5096 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony