ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Iławy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Zezwolenie na wycinkę drzew i krzewówDrukuj informacjęSprawa: Zezwolenie na wycinkę drzew i krzewów

Szczegóły informacji

Zezwolenie na wycinkę drzew i krzewów

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Bieżącego Utrzymania

Ogłoszono dnia: 2015-08-28 13:10:47

Termin załatwienia

Zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego – w ciągu 1 miesiąca; w sprawach szczególnie skomplikowanych - do 2 miesięcy.

Osoba kontaktowa

mgr Krzysztof Blank

Miejsce załatwienia

Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w kancelarii Urzędu Miasta przy ul. Niepodległości 13, pokój nr 211 w godzinach pracy, tj. :
poniedziałek - 800-1600, wtorek, środa, czwartek, piątek - 715 - 1515

lub przesłać pocztą na adres:

Burmistrz Miasta Iławy
ul. Niepodległości 13
14-200 Iława

Telefon kontaktowy

tel. 89 649-02-15

Adres e-mail

kblank@umilawa.pl

Sposób załatwienia

Pracownik Urzędu Miasta prowadzi postępowanie administracyjne obejmujące m.in. oględziny przedmiotu postępowania (drzew i krzewów) na gruncie. Następnie w oparciu o zgromadzony w sprawie materiał dowodowy przygotowuje projekt stosownej decyzji.

Miejsce odbioru

Decyzja doręczana jest drogą korespondencyjną za potwierdzeniem odbioru.Osoby fizyczne decyzję mogą odebrać osobiście w Urzędzie Miasta Iławy, Wydziale Bieżącego Utrzymania, pok. 216 (tel. 89 649-02-15)

Wymagane Dokumenty

Prawo uzyskania zezwolenia przysługuje posiadaczowi nieruchomości. Jeśli posiadacz nieruchomości nie jest jednocześnie jej właścicielem lub użytkownikiem wieczystym zobowiązany jest uzyskać zgodę jej właściciela. W przypadku współwłasności wniosek winni złożyć zgodnie wszyscy współwłaściciele (dotyczy to również wspólnot mieszkaniowych do 7 lokali) lub jeden ze współwłaścicieli po uzyskaniu zgody pozostałych. Zgoda właściciela nie jest wymagana od spółdzielni mieszkaniowych oraz wspólnot mieszkaniowych (powyżej 7 lokali), w których właściciele lokali powierzyli zarząd nieruchomością wspólną zarządowi.
Wniosek o zezwolenie na usunięcie drzew i krzewów powinien zawierać:
  1. imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza i właściciela nieruchomości;
  2. oświadczenie o posiadanym tytule prawnym władania nieruchomością (oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej);
  3. zgodę właściciela, jeżeli jest wymagana lub w przypadku spółdzielni mieszkaniowych i wspólnot mieszkaniowych (powyżej 7 lokali) oświadczenie o udostępnieniu informacji (oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej);
  4. nazwę gatunku drzewa lub krzewu (np. świerk pospolity, brzoza brodawkowata, żywotnik zachodni; świerk, brzoza, żywotnik jest niewystarczające);
  5. obwód pnia drzewa mierzony na wysokości 130 cm, a w przypadku gdy na tej wysokości drzewo:
    • posiada kilka pni – obwód każdego z tych pni
    • nie posiada pnia – obwód pnia bezpośrednio poniżej korony drzewa;
  6. wielkość powierzchni, z której zostanie usunięty krzew
  7. miejsce, przyczynę, termin zamierzonego usunięcia drzewa lub krzewu, oraz wskazanie czy usunięcie wynika z celu związanego z prowadzeniem działalności gospodarczej;
  8. rysunek, mapę albo projekt zagospodarowania działki (dotyczy usuwania drzew w związku z inwestycją);
  9. projekt planu nasadzeń zastępczych, przesadzenia drzew lub krzewu – jeżeli są planowane
Formularz wniosku oraz załączników w formacie edytowalnym do wypełnienia w komputerze oraz do wydruku w formacie pdf – poniżej.
  1. Wniosek o zezwolenie na usunięcie drzew i krzewów – doc, pdf
  2. Załącznik nr 1 Oświadczenia – doc, pdf
  3. Załącznik nr 2 – udostępniany na stanowisku pracy
  4. Załącznik nr 3 Wykaz drzew i krzewów do usunięcia – doc, pdf
  5. Załącznik nr 4 Wykaz właścicieli – doc, pdf
  6. Załącznik nr 5 Zgoda właścicieli – doc, pdf

Czas realizacji

Zgodnie z Kodeksem postępowania administra­cyjnego – w ciągu 1 miesiąca; w sprawach szczególnie skomplikowanych - do 2 miesięcy

Opłaty

Wniosek o zezwolenie, ani zezwolenie nie podlega opłacie skarbowej.
Posiadacz nieruchomości ponosi opłatę za usuwanie drzew i krzewów w wysokości i na zasadach określonych w ustawie oraz przepisach wykonawczych. Z opłaty zwolnione są m.in.:
  • osoby fizyczne, jeżeli usunięcie nie wynika z celu związanego z prowadzeniem działalności gospodarczej – w każdym przypadku
oraz w przypadku:
  • gdy drzewo lub krzew zagraża bezpieczeństwu ludzi lub mienia w istniejącym obiekcie budowlanym lub funkcjonowaniu urządzeń typu sieć kanalizacji, sieć energetyczna itp.;
  • drzew lub krzewów, które obumarły lub nie rokują szansy na przeżycie, z przyczyn niezależnych od posiadacza nieruchomości;
  • topoli o obwodzie pnia mierzonym na wysokości 130 cm wynoszącym powyżej 100 cm, nienależących do gatunków rodzimych, jeżeli zostaną zastąpione w najbliższym sezonie wegetacyjnym drzewami innych gatunków.

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Elblągu za pośrednictwem Burmistrza Miasta Iławy w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Uwagi

Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Bieżącego Utrzymania pok. 216 tel. 089 649 02 15
 
Inne informacje
Nie jest wymagane zezwolenie m.in. na usunięcie:
  • krzewów, których wiek nie przekracza 10 lat
  • drzew, których obwód pnia na wysokości 5 cm nie przekracza:
    • 35 cm - w przypadku topoli, wierzb, kasztanowca zwyczajnego, klonu jesionolistnego, klonu srebrzystego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
    • 25 cm - w przypadku pozostałych gatunków drzew.
  • drzew lub krzewów na plantacjach lub w lasach;
  • drzew lub krzewów owocowych, z wyłączeniem rosnących na terenie nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków lub na terenach zieleni;
  • drzew lub krzewów stanowiących złomy lub wywroty – w zależności od podmiotu usuwającego należy sporządzić stosowną dokumentację, w tym fotograficzną i przekazać ją burmistrzowi lub w przypadku m.in. osób fizycznych, spółdzielni, wspólnot, poinformować burmistrza, który przy pomocy swoich służb przeprowadzi oględziny i sporządzi z tej czynności stosowną dokumentację.
  • Formularz zgłoszenia wywrotów i złomów drzew i krzewów (DOT)    (PDF)
Pozostałe przypadki wymienione są w art.  83f ustawy o ochronie przyrody

Podstawa prawna

  • Rozdział 4 Ochrona terenów zieleni i zadrzewień ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2013 r, poz. 627 ze zm.),
  • rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 13 października 2004 r. w sprawie stawek opłat dla poszczególnych rodzajów i gatunków drzew (Dz. U. z 2004 r. nr 228, poz. 2306 ze zm.),
  • obwieszczenie Ministra Środowiska z dnia 24 października 2014 r. w sprawie stawek opłat za usunięcie drzew i krzewów oraz stawek kar za zniszczenie zieleni na rok 2015 (M.P. z 2014. poz. 958).

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony