Wydziały Urzędu
Szczegóły informacji
Zarządzania Infrastrukturą Miejską, Środowiskiem i Mieniem Komunalnym
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2010-02-07 11:11:31 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum
Akapit nr - brak tytułu
Kierownik Wydziału: mgr Anna Wanic
Tel: (0 prefix 89) 649-02-17
Tel: (0 prefix 89) 649-02-17
Do właściwości i zadań Wydziału Zarządzania Infrastrukturą Miejską, Środowiskiem i Mieniem Komunalnym należy prowadzenie całości spraw związanych z wykonywaniem zarządu i administracji gruntami, nieruchomościami, geodezją i kartografią w rozumieniu przepisów ustaw, bieżącym utrzymaniem Miasta, gospodarką komunalną, inżynierią i ochroną środowiska, a w szczególności:
- gospodarowanie nieruchomościami mienia gminnego,
- prowadzenie zagadnień dzierżaw i zarządzania nieruchomościami miejskimi,
- przekazywanie nieruchomości gminnych w trwały zarząd, użytkowanie, dzierżawę i najem,
- planowanie i nadzór nad realizacją opracowań geodezyjnych i kartograficznych oraz na cele gospodarki gruntami,
- tworzenie zasobów gruntów na cele zabudowy Miasta,
- sprzedaż lokali wraz z udziałem w gruncie,
- prowadzenie spraw związanych z ustaleniem praw do gruntów,
- prowadzenie ewidencji mienia komunalnego,
- obsługa transakcji zbycia nieruchomości lub ich części, w tym sprzedaż komunalnych lokali mieszkalnych,
- prowadzenie aktualnych map ewidencyjnych zasobów gruntów,
- prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem gruntami rolnymi i leśnymi zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa,
- organizacja przetargów na zbycie lub dzierżawę mienia stanowiącego własność gminy,
- nadzór w zakresie gospodarki lokalami użytkowymi, mieszkalnymi i socjalnymi,
- przygotowywanie terenów pod budownictwo, scalanie gruntów,
- wykup nieruchomości na cele związane z działalnością Miasta, wnioskowanie o podjęcie czynności wywłaszczania, stosowanie prawa pierwokupu nieruchomości,
- przygotowywanie i przeprowadzanie procesu uwłaszczeniowego nieruchomości,
- aktualizacja cen nieruchomości, opłat rocznych za prawo użytkowania terenów i aktualizacja stawek dzierżawnych,
- ustalanie opłat adiacenckich,
- ustalanie opłat planistycznych,
- wydawanie zgody na umieszczanie na terenach komunalnych reklam, szyldów itp.,
- nadawanie numerów porządkowych nieruchomościom, nazewnictwo ulic i placów,
- podziały nieruchomości i rozgraniczenia nieruchomości oraz znoszenia współwłasności,
- komunalizacja mienia Skarbu Państwa w trybie szczególnym, współudział w jego zagospodarowaniu,
- przygotowywanie materiałów do przeprowadzania przetargów na wybór wykonawcy, uczestniczenie w przetargach i zawieranie umów z wykonawcami zadań wydziału,
- składanie zapotrzebowań rozbudowy systemów infrastruktury technicznej miasta,
- udział w opracowywaniu koncepcji układu ulicznego wraz z drogową infrastrukturą techniczną nowo uzbrajanych terenów,
- uzgadnianie projektowanych sieci uzbrojenia technicznego oraz uczestnictwo w posiedzeniach Zespołu Uzgadniania Dokumentacji (ZUD),
- nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem systemów inżynieryjnych, oczyszczania i usług komunalnych oraz współpraca z jednostkami organizacyjnymi w tym zakresie,
- zarządzanie siecią dróg gminnych i ich utrzymaniem,
- wnioskowanie w sprawie zaliczenia dróg do właściwych kategorii,
- udzielanie zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego dróg gminnych oraz nakładanie kar pieniężnych z tytułu nielegalnego zajęcia pasa drogowego,
- udzielanie zezwoleń na umieszczenie reklam w pasach drogowych dróg gminnych oraz nakładanie kar pieniężnych z tytułu nielegalnego umieszczenia reklamy,
- nadzór nad eksploatacją i utrzymaniem oświetlenia miejsc publicznych i dróg gminnych,
- wydawanie warunków technicznych do oświetlenia ulicznego,
- realizacja zadań związanych z gospodarką energią elektryczną,
- nadzór nad eksploatacją i utrzymaniem sieci kanalizacji deszczowej,
- wydawanie warunków technicznych do przyłączenia do sieci kanalizacji deszczowej,
- nadzór nad utrzymaniem czystości i porządku na drogach miejskich,
- nadzór nad zimowym utrzymaniem miasta,
- nadzór nad utrzymaniem terenów zieleni miejskiej i lasów komunalnych,
- nadzór i prowadzenie gospodarki drzewostanem na terenach miejskich,
- udzielanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów oraz wymierzanie kar pieniężnych za usunięcie drzew i krzewów bez wymaganego zezwolenia,
- nadzór nad utrzymaniem czystości i porządku na nieruchomościach gminnych,
- nadzór i prowadzenie zadań związanych z cmentarzami komunalnymi,
- organizowanie i sprawowanie opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi oraz miejscami pamięci narodowej,
- nadzór i prowadzenie zadań związanych ze schroniskiem dla zwierząt,
- wykonywanie obowiązków zgodnie z ustawą o ochronie zwierząt:
- ustalanie programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie miasta Iławy,
- ustalanie zasad wyłapywania bezdomnych zwierząt oraz rozstrzyganie o dalszym postępowaniu z nimi,
- wydawanie zezwoleń na utrzymywanie psów rasy uznanej za agresywną,
- wydawanie decyzji w sprawie odebrania zwierzęcia właścicielowi w przypadku, rażącego zaniedbywania zwierzęcia,
- nadzór nad działaniami związanymi z występowaniem zwierząt wolno żyjących na terenie miasta,
- edukacja mieszkańców w zakresie opieki nad zwierzętami,
- nadzór nad placami zabaw na nieruchomościach gminnych,
- nadzór i prowadzenie zadań związanych z małą architekturą na nieruchomościach gminnych,
- nadzór i prowadzenie zadań związanych z szaletem miejskim,
- uczestniczenie w odbiorach technicznych i przeglądach gwarancyjnych zadań inwestycyjnych w zakresie: dróg i ciągów komunikacyjnych, sieci kanalizacji deszczowych, oświetlenia ulicznego, terenów zieleni i innych obiektów,
- nadzór nad działaniami związanymi z przewozami środkami komunikacji miejskiej,
- realizacja zadań związanych z uzgadnianiem tras i rozkładów jazdy dla jednostek prowadzących lokalny transport zbiorowy,
- realizacja zadań związanych ze zbiorowym zaopatrzeniem w wodę i zbiorowym odprowadzaniem ścieków, w tym zatwierdzanie taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków,
- współdziałanie z jednostkami samorządu gminnego w zakresie wykonywania powierzonych zadań publicznych,
- współpraca z instytucjami i podmiotami gospodarczymi w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie miasta,
- współpraca z ogrodami działkowymi,
- nadzór nad realizacją polityki ekologicznej miasta, w tym:
- planowanie, opiniowanie, wdrażanie lub nadzór nad realizacją działań w zakresie gospodarki wodno-ściekowej, ochrony zasobów i jakości wód, ochrony przeciwpowodziowej oraz ochrony zasobów i powierzchni ziemi,
- nadzór nad realizacją Programu Ochrony Środowiska,
- przygotowanie i aktualizacja regulaminu utrzymania czystości i porządku w mieście,
- prowadzenie zadań w zakresie gospodarki odpadami, w tym:
- opracowywanie, aktualizacja i wdrażanie wieloletniego planu gospodarki odpadami komunalnymi oraz nadzór nad kształtowaniem gospodarki odpadami,
- prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
- prowadzenie spraw związanych z opłatami i wydatkami za korzystanie ze środowiska,
- prowadzenie spraw związanych z opłatami za korzystanie ze środowiska,
- wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizacje przedsięwzięcia,
- prowadzenie i aktualizacja publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie,
- podawanie do publicznej wiadomości informacji o zamieszczeniu danych w wykazie o środowisku i jego ochronie oraz udostępnianie publicznie dostępnych wykazów danych o środowisku i jego ochronie,
- udzielanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie:
- opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
- ochrony przed bezdomnymi zwierzętami,
- prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części,
- prowadzenie zadań w zakresie edukacji ekologicznej i koordynacja akcji proekologicznych,
- realizacja zadań z zakresu gospodarki wodnej, w tym nadzór nad jakością wód w kąpieliskach,
- realizacja zadań z zakresu gospodarki ściekowej na terenach nieskanalizowanych,
- nadzór nad jakością wody pitnej i strefami ochronnymi ujęć wody,
- opiniowanie prac geologicznych.”