ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Iławy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Wydziały Urzędu

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Zarządzania Infrastrukturą Miejską, Środowiskiem i Mieniem Komunalnym

Informacja ogłoszona dnia 2010-02-07 11:11:31 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

Kierownik Wydziału: mgr Anna Wanic

Tel: (0 prefix 89) 649-02-17
 
Do właściwości i zadań Wydziału Zarządzania Infrastrukturą Miejską, Środowiskiem i Mieniem Komunalnym należy prowadzenie całości spraw związanych z wykonywaniem zarządu i administracji gruntami, nieruchomościami, geodezją i kartografią w rozumieniu przepisów ustaw, bieżącym utrzymaniem Miasta, gospodarką komunalną, inżynierią i ochroną środowiska, a w szczególności:
  1. gospodarowanie nieruchomościami mienia gminnego,
  2. prowadzenie zagadnień dzierżaw i zarządzania nieruchomościami miejskimi,
  3. przekazywanie nieruchomości gminnych w trwały zarząd, użytkowanie, dzierżawę i najem,
  4. planowanie i nadzór nad realizacją opracowań geodezyjnych i kartograficznych oraz na cele gospodarki gruntami,
  5. tworzenie zasobów gruntów na cele zabudowy Miasta,
  6. sprzedaż lokali wraz z udziałem w gruncie,
  7. prowadzenie spraw związanych z ustaleniem praw do gruntów,
  8. prowadzenie ewidencji mienia komunalnego,
  9. obsługa transakcji zbycia nieruchomości lub ich części, w tym sprzedaż komunalnych lokali mieszkalnych,
  10. prowadzenie aktualnych map ewidencyjnych zasobów gruntów,
  11. prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem gruntami rolnymi i leśnymi zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa,
  12. organizacja przetargów na zbycie lub dzierżawę mienia stanowiącego własność gminy,
  13. nadzór w zakresie gospodarki lokalami użytkowymi, mieszkalnymi i socjalnymi,
  14. przygotowywanie terenów pod budownictwo, scalanie gruntów,
  15. wykup nieruchomości na cele związane z działalnością Miasta, wnioskowanie o podjęcie czynności wywłaszczania, stosowanie prawa pierwokupu nieruchomości,
  16. przygotowywanie i przeprowadzanie procesu uwłaszczeniowego nieruchomości,
  17. aktualizacja cen nieruchomości, opłat rocznych za prawo użytkowania terenów i aktualizacja stawek dzierżawnych,
  18. ustalanie opłat adiacenckich,
  19. ustalanie opłat planistycznych,
  20. wydawanie zgody na umieszczanie na terenach komunalnych reklam, szyldów itp.,
  21. nadawanie numerów porządkowych nieruchomościom, nazewnictwo ulic i placów,
  22. podziały nieruchomości i rozgraniczenia nieruchomości oraz znoszenia współwłasności,
  23. komunalizacja mienia Skarbu Państwa w trybie szczególnym, współudział w jego zagospodarowaniu,
  24. przygotowywanie materiałów do przeprowadzania przetargów na wybór wykonawcy, uczestniczenie w przetargach i zawieranie umów z wykonawcami zadań wydziału,
  25. składanie zapotrzebowań rozbudowy systemów infrastruktury technicznej miasta,
  26. udział w opracowywaniu koncepcji układu ulicznego wraz z drogową infrastrukturą techniczną nowo uzbrajanych terenów,
  27. uzgadnianie projektowanych sieci uzbrojenia technicznego oraz uczestnictwo w posiedzeniach Zespołu Uzgadniania Dokumentacji (ZUD),
  28. nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem systemów inżynieryjnych, oczyszczania i usług komunalnych oraz współpraca z jednostkami organizacyjnymi w tym zakresie,
  29. zarządzanie siecią dróg gminnych i ich utrzymaniem,
  30. wnioskowanie w sprawie zaliczenia dróg do właściwych kategorii,
  31. udzielanie zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego dróg gminnych oraz nakładanie kar pieniężnych z tytułu nielegalnego zajęcia pasa drogowego,
  32. udzielanie zezwoleń na umieszczenie reklam w pasach drogowych dróg gminnych oraz nakładanie kar pieniężnych z tytułu nielegalnego umieszczenia reklamy,
  33. nadzór nad eksploatacją i utrzymaniem oświetlenia miejsc publicznych i dróg gminnych,
  34. wydawanie warunków technicznych do oświetlenia ulicznego,
  35. realizacja zadań związanych z gospodarką energią elektryczną,
  36. nadzór nad eksploatacją i utrzymaniem sieci kanalizacji deszczowej,
  37. wydawanie warunków technicznych do przyłączenia do sieci kanalizacji deszczowej,
  38. nadzór nad utrzymaniem czystości i porządku na drogach miejskich,
  39. nadzór nad zimowym utrzymaniem miasta,
  40. nadzór nad utrzymaniem terenów zieleni miejskiej i lasów komunalnych,
  41. nadzór i prowadzenie gospodarki drzewostanem na terenach miejskich,
  42. udzielanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów oraz wymierzanie kar pieniężnych za usunięcie drzew i krzewów bez wymaganego zezwolenia,
  43. nadzór nad utrzymaniem czystości i porządku na nieruchomościach gminnych,
  44. nadzór i prowadzenie zadań związanych z cmentarzami komunalnymi,
  45. organizowanie i sprawowanie opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi oraz miejscami pamięci narodowej,
  46. nadzór i prowadzenie zadań związanych ze schroniskiem dla zwierząt,
  47. wykonywanie obowiązków zgodnie z ustawą o ochronie zwierząt:
    1. ustalanie programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie miasta Iławy,
    2. ustalanie zasad wyłapywania bezdomnych zwierząt oraz rozstrzyganie o dalszym postępowaniu z nimi,
    3. wydawanie zezwoleń na utrzymywanie psów rasy uznanej za agresywną,
  48. wydawanie decyzji w sprawie odebrania zwierzęcia właścicielowi w przypadku, rażącego zaniedbywania zwierzęcia,
  49. nadzór nad działaniami związanymi z występowaniem zwierząt wolno żyjących na terenie miasta,
  50. edukacja mieszkańców w zakresie opieki nad zwierzętami,
  51. nadzór nad placami zabaw na nieruchomościach gminnych,
  52. nadzór i prowadzenie zadań związanych z małą architekturą na nieruchomościach gminnych,
  53. nadzór i prowadzenie zadań związanych z szaletem miejskim,
  54. uczestniczenie w odbiorach technicznych i przeglądach gwarancyjnych zadań inwestycyjnych w zakresie: dróg i ciągów komunikacyjnych, sieci kanalizacji deszczowych, oświetlenia ulicznego, terenów zieleni i innych obiektów,
  55. nadzór nad działaniami związanymi z przewozami środkami komunikacji miejskiej,
  56. realizacja zadań związanych z uzgadnianiem tras i rozkładów jazdy dla jednostek prowadzących lokalny transport zbiorowy,
  57. realizacja zadań związanych ze zbiorowym zaopatrzeniem w wodę i zbiorowym odprowadzaniem ścieków, w tym zatwierdzanie taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków,
  58. współdziałanie z jednostkami samorządu gminnego w zakresie wykonywania powierzonych zadań publicznych,
  59. współpraca z instytucjami i podmiotami gospodarczymi w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie miasta,
  60. współpraca z ogrodami działkowymi,
  61. nadzór nad realizacją polityki ekologicznej miasta, w tym:
    1. planowanie, opiniowanie, wdrażanie lub nadzór nad realizacją działań w zakresie gospodarki wodno-ściekowej, ochrony zasobów i jakości wód, ochrony przeciwpowodziowej oraz ochrony zasobów i powierzchni ziemi,
    2. nadzór nad realizacją Programu Ochrony Środowiska,
  62. przygotowanie i aktualizacja regulaminu utrzymania czystości i porządku w mieście,
  63. prowadzenie zadań w zakresie gospodarki odpadami, w tym:
    1. opracowywanie, aktualizacja i wdrażanie wieloletniego planu gospodarki odpadami komunalnymi oraz nadzór nad kształtowaniem gospodarki odpadami,
    2. prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
  64. prowadzenie spraw związanych z opłatami i wydatkami za korzystanie ze środowiska,
  65. prowadzenie spraw związanych z opłatami za korzystanie ze środowiska,
  66. wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizacje przedsięwzięcia,
  67. prowadzenie i aktualizacja publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie,
  68. podawanie do publicznej wiadomości informacji o zamieszczeniu danych w wykazie o środowisku i jego ochronie oraz udostępnianie publicznie dostępnych wykazów danych o środowisku i jego ochronie,
  69. udzielanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie:
    1. opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
    2. ochrony przed bezdomnymi zwierzętami,
    3. prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części,
  70. prowadzenie zadań w zakresie edukacji ekologicznej i koordynacja akcji proekologicznych,
  71. realizacja zadań z zakresu gospodarki wodnej, w tym nadzór nad jakością wód w kąpieliskach,
  72. realizacja zadań z zakresu gospodarki ściekowej na terenach nieskanalizowanych,
  73. nadzór nad jakością wody pitnej i strefami ochronnymi ujęć wody,
  74. opiniowanie prac geologicznych.”
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miasta Iławy
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Dariusz Rynkowski
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2010-02-07
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Dariusz Rynkowski
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2010-02-07 11:11:15
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2010-02-07 11:11:31
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2016-04-01 09:38:31
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
6286 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony