ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Iławy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Wydziały Urzędu

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Wydział Budżetu i Finansów

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2010-02-07 10:56:03 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Kierownik Wydziału: Joanna Wiśniewska
Tel: (89) 649-01-06
 
Do właściwości i zadań Wydziału Budżetu i Finansów należy prowadzenie spraw związanych z gospodarką budżetową i finansową, wymiarem i poborem zobowiązań pieniężnych, podatków i opłat lokalnych oraz zapewnieniem dyscypliny finansowej, a w szczególności:
  1. Koordynowanie prac związanych z przygotowywaniem projektu budżetu i wieloletniej prognozy finansowej.
  2. Opracowanie projektu budżetu Miasta i wieloletniej prognozy finansowej.
  3. Przygotowywanie projektów uchwał budżetowych dotyczących:
᠆ budżetu Miasta na rok budżetowy,
᠆ zmiany wieloletniej prognozy finansowej Miasta,
᠆ zmian w budżecie Miasta i wieloletniej prognozie finansowej Miasta,
᠆ kredytów i pożyczek.
4. Przygotowywanie projektów zarządzeń Burmistrza Miasta w sprawach zmian w budżecie Miasta.
5. Weryfikacja planów jednostek budżetowych pod kątem zgodności z budżetem na etapie projektu budżetu i uchwały budżetowej.
6. Koordynowanie opracowania sprawozdań i informacji z wykonania budżetu oraz o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej Miasta i przebiegu realizacji przedsięwzięć.
7. Monitorowanie wskaźników wieloletniej prognozy finansowej oraz zachowania równowagi budżetowej.
8. Współpraca z instytucjami w zależności od potrzeb i przepisów w zakresie planowania i wykonywania budżetu.
9. Przekazywanie informacji o kwotach przyjętych w uchwale budżetowej dla jednostek budżetowych i samorządowych instytucji kultury.
10. Prowadzenie ewidencji planu budżetu Miasta i gospodarki pozabudżetowej wraz z nadawaniem numerów zadań w programie finansowym.
11. Rejestracja decyzji o przyznanych dotacjach:
᠆ przekazywanie decyzji do właściwych wydziałów celem przygotowania stosownych zmian w budżecie,
᠆ uzgadnianie przyznanych i przekazanych dotacji w okresach sprawozdawczych.
12. Przyjmowanie sprawozdań z jednostek budżetowych i instytucji kultury.
13. Sporządzanie zbiorczych sprawozdań i bilansów.
14. Prowadzenie syntetycznej i analitycznej księgowości:
᠆ wydatków budżetowych,
᠆ sum depozytowych,
᠆ Funduszu Świadczeń Socjalnych.
15. Przyjmowanie faktur i rachunków do realizacji:
᠆ sprawdzanie dokumentów pod względem formalno – rachunkowym,
᠆ dekretowanie dokumentów księgowych wraz z analizą aktualnego planu budżetu jednostki,
᠆ przygotowanie przelewów.
16. Księgowanie wydatków budżetowych.
17. Prowadzenie rozrachunków z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych.
18. Rozliczanie zaliczek udzielonych pracownikom i delegacji służbowych.
19. Uzgadnianie sald kont syntetycznych z analityką.
20. Naliczanie umorzeń środków trwałych.
21. Rozliczanie inwentaryzacji.
22. Sporządzanie sprawozdawczości budżetowej, bilansu jednostki i budżetu.
23. Prowadzenie ewidencji wydatków projektów unijnych.
24. Ewidencja wydatków pozabudżetowych.
25. Zaangażowanie wydatków we współpracy z wydziałami.
26. Rozliczanie podatku VAT jednostki w okresach rozliczeniowych.
27. Prowadzenie ksiąg rachunkowych Organu i dochodów jednostki.
28. Przekazywanie środków oraz dotacji dla podległych jednostek.
29. Sporządzanie obowiązujących sprawozdań i bilansu z wykonania budżetu.
30. Terminowe przekazywanie dochodów budżetu państwa na rachunek budżetu państwa w trybie i terminach określonych przepisami prawa.
31. Ewidencja kredytów i obligacji oraz terminowa realizacja spłat, zgodnie z zawartymi umowami.
32. Lokowanie wolnych środków.
33. Rozliczanie we współpracy z wydziałami otrzymanych dotacji.
34. Drukowanie, wysyłanie kontrahentom faktur oraz sporządzanie deklaracji w sprawie podatku VAT.
35. Otwieranie rachunków bankowych.
36. Sporządzanie wykazów z udzielonych ulg i pomocy publicznej oraz sprawozdań o zaległościach przedsiębiorców we wpływach świadczeń należnych na rzecz sektora finansów publicznych.
37. Sporządzanie zbiorczego rejestru sprzedaży i rejestru zakupów, stanowiącego podstawę do sporządzenia zbiorczej Deklaracji VAT – 7 Gminy Miejskiej Iława za dany miesiąc.
38. Sporządzanie zbiorczej deklaracji VAT – 7, korekt deklaracji VAT-7 Gminy Miejskiej Iława i przekazywanie do Urzędu Skarbowego w Iławie.
39. Występowanie o indywidualne interpretacje podatkowe w zakresie VAT do Izby Skarbowej na podstawie wniosków wydziałów, zawierających opis zdarzenia gospodarczego.
40. Wydawanie zaświadczeń o udzielonej pomocy publicznej w oparciu o otrzymane informacje z poszczególnych wydziałów i jednostek budżetowych.
41. Monitorowanie udzielonej pomocy osobom prowadzącym działalność gospodarczą pod względem wywiązywania się z udzielonych ulg.
42. Prowadzenie ewidencji uzyskanej pomocy publicznej z różnych źródeł przez Gminę Miejską Iława.
43. Sporządzanie informacji i sprawozdań o uzyskanej i udzielonej pomocy publicznej i innej niż pomoc de minimis.
44. Sporządzanie rocznego sprawozdania o zaległościach przedsiębiorców i przesłanie do RIO.
45. W oparciu o zebrane informacje z wydziałów i jednostek budżetowych sporządzanie i podawanie do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej wykazu udzielonych ulg dla przedsiębiorców.
46. Prowadzenie ewidencji podatków od nieruchomości, podatku rolnego, leśnego, od środków transportowych.
47. Dokonywanie wymiaru, pobór, księgowanie i windykacji należności z tytułu:
᠆ podatków od nieruchomości, rolnego, leśnego, środków transportowych,
᠆ opłat od posiadania psów.
48. Prowadzenie stałych działań w zakresie kontroli danych zawartych w deklaracjach na podatek od nieruchomości, podatek od środków transportowych osób prawnych i fizycznych oraz informacji w zakresie podatku od nieruchomości osób fizycznych.
49. Sporządzanie wniosków o refundację utraconych dochodów Miasta z tytułu ulg i zwolnień podatkowych.
50. Księgowanie wnoszonych opłat za dzierżawę terenu, wieczystego użytkowania, przekształceń prawa użytkowania wieczystego prawo własności, sprzedaży mienia, opłat za gospodarowanie odpadami oraz pozostałych opłat.
51. Egzekwowanie i windykacja należności na podstawie przepisów o egzekucji w administracji oraz egzekwowanie i windykacja należności wynikających ze stosunków cywilnoprawnych oraz innych niepodatkowych należności budżetu Miasta.
52. Udzielanie informacji niezbędnych do prowadzenia egzekucji organom egzekucyjnym, w tym również sądowym.
53. Zabezpieczenie wykonywania zobowiązań podatkowych (występowanie o wpis hipoteki przymusowej).
54. Prowadzenie spraw związanych z poborem opłaty targowej i rozliczanie inkasenta.
55. Wykonywanie zadań wynikających z ustawy o opłacie skarbowej.
56. Wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu z zakresu podatków i opłat.
57. Rozpatrywanie wniosków o udzielenie ulg.
58. Realizacja zadań z zakresu zwrotu podatku akcyzowego.
59. Ewidencja druków ścisłego zarachowania.
60. Opracowywanie projektów uchwał Rady Miasta w sprawach podatków i opłat lokalnych oraz zarządzeń Burmistrza Miasta.
61. Wydawanie postanowień w sprawach podatku od spadków i darowizn.
62. Wydawanie postanowień, decyzji.
 
« powrót do poprzedniej strony