ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Iławy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Zaświadczenie z rejestru mieszkańców i rejestru zamieszkania cudzoziemców.

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2017-02-28 10:17:45 przez Arkadiusz Kasiułajtis, informacja należąca do archiwum

Osoba kontaktowa

Ewa Fiedorowicz, Marta Pawlak

Miejsce załatwienia

Urząd Miejski w Iławie, Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich, pokój nr 114

Telefon kontaktowy

(89) 649-01-40
(89) 649-01-41

Sposób załatwiania

Na wniosek zainteresowanej osoby organ prowadzący rejestr mieszkańców oraz rejestr zamieszkania cudzoziemców złożony w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, obowiązany jest wydać zaświadczenie zawierające pełny odpis przetwarzanych danych dotyczących wnioskowanej osoby.
 
Zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały, wydawane jest osobie, z urzędu po dokonaniu czynności zameldowania i jest ważne do chwili zmiany miejsca zameldowania.
 
Każde kolejne wydane zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały o tożsamej treści podlega opłacie skarbowej.
 
Wydanie zaświadczenia na wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 17zł.Obowiązek wniesienia opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia (dowód opłaty stanowi załącznik do wniosku). 

Termin załatwienia

W terminie 7 dni od daty wpływu wniosku

Wymagane dokumenty

  • wypełniony wniosek o wydanie poświadczenia zameldowania
  • dowód osobisty do wglądu,
  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej

Opłaty

Opłatę skarbową w wysokości 17 zł, wnosi się:
  • w kasie Urzędu,
  • na rachunek bankowy Bank Milenium S.A. Warszawa Nr 02 1160 2202 0000 0000 7045 2838
Opłacie skarbowej nie podlega m.in. wydanie zaświadczeń sprawach:
  • świadczeń alimentacyjnych, opieki, kurateli, przysposobienia,
  • ochrony zdrowia, ubezpieczenia społecznego,
  • zatrudnienia, wynagrodzenia za pracę,
  • nauki, szkolnictwa i oświaty pozaszkolnej,
  • rekompensat w rozumieniu ustawy z dnia 8 lipca 2005r. o realizacji prawa do rekompensaty z tytułu pozostawienia nieruchomości poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej,
  • budownictwa mieszkaniowego.

Tryb odwoławczy

Odmowa wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o żądanej treści następuje w drodze postanowienia.
 
Na postanowienie przysługuje stronie prawo do wniesienia odwołania do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie za pośrednictwem Burmistrza Miasta Iławy, w terminie 7 dni od daty jego otrzymania.

Uwagi

Poświadczenia zameldowania wydaje upoważniony przez Burmistrza pracownik na pisemny wniosek osoby zainteresowanej. Wniosek o wydanie poświadczenia zameldowania można pobrać w Urzędzie w pokoju nr 114 lub Biurze Obsługi Klienta

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji ludności (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 722 ze zm.)
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 23 ze zm.)
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1827) oraz część IV załącznika do tej ustawy
  • Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 1114 ze zm.)
« powrót do poprzedniej strony