ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Iławy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Wymeldowanie z pobytu stałego lub pobytu czasowego obywatela polskiego.

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2017-02-28 10:17:45 przez Arkadiusz Kasiułajtis, informacja należąca do archiwum

Osoba kontaktowa

Ewa Fiedorowicz, Marta Pawlak

Miejsce załatwienia

Urząd Miejski w Iławie, Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich, pokój nr 114

Telefon kontaktowy

(89) 649-01-40
(89) 649-01-41

Sposób załatwiania

Obywatel polski opuszczając miejsce pobytu stałego albo opuszczając miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu obowiązany jest wymeldować się.
Wymeldowania z miejsca pobytu stałego albo z miejsca pobytu czasowego obywatel polski dokonuje:
  1. w formie pisemnej na formularzu w organie gminy właściwym dla dotychczasowego miejsca pobytu, przedstawiając do wglądu dowód osobisty lub paszport;
  2. w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, podając adres elektroniczny służący do doręczeń;
  3. przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa a art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 23 ze zm.), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.
  4. zgłaszając pobyt stały lub czasowy w nowym miejscu pobytu.
Ważne: Zgłoszenie zgonu dokonane w urzędzie stanu cywilnego zastępuje wymeldowanie osoby zmarłej z miejsca pobytu stałego i czasowego.

Wymagane dokumenty

  1. dokument stwierdzający tożsamość: dowód osobisty lub paszport,
  2. wypełniony formularz zgłoszenia wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego,
  3. pełnomocnictwo udzielone w formie, o której mowa a art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1966 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 23 ze zm.), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu. Potwierdzenie wniesienia opłaty od złożonego dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
  4. adres elektroniczny służący do doręczeń, jeżeli osoba dokonała wymeldowania  z miejsca pobytu stałego lub czasowego przy wykorzystaniu dokumentu elektronicznego

Opłaty

Czynności związane z wymeldowaniem nie podlegają opłatom.
Opłata skarbowej w wysokości 17 zł. podlega złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa. 
Opłatę skarbową wnosi się:
  • w kasie Urzędu,
  • na rachunek bankowy Bank Milenium S.A. Warszawa Nr 02 1160 2202 0000 0000 7045 2838

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji ludności (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 722 ze zm.).
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1966 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 23 ze zm.)
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz.1827) oraz część IV załącznika do tej ustawy
  • Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 1114 ze zm.)

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony