ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Iławy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Zameldowanie na pobyt stały i na pobyt czasowy obywatela polskiego.

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2017-02-28 10:17:45 przez Arkadiusz Kasiułajtis, informacja należąca do archiwum

Osoba kontaktowa

Ewa Fiedorowicz, Marta Pawlak

Miejsce załatwienia

Urząd Miejski w Iławie, Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich, pokój nr 114

Telefon kontaktowy

(89) 649-01-40
(89) 649-01-41

Sposób załatwiania

Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego najpóźniej w 30 dniu, licząc od daty przybycia do tego miejsca.
 
Równocześnie można mieć jedno miejsce pobytu stałego i jedno miejsce pobytu czasowego.
 
Obowiązek meldunkowy może dopełnić pełnomocnik, legitymujący się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa a art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 23 ze zm.), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.
 
Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
 
Zameldowania w stosunku do dzieci obywateli polskich, urodzonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, dokonuje z urzędu kierownik urzędu stanu cywilnego sporządzający akt urodzenia. Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy następuje z dniem sporządzenia aktu urodzenia, w miejscu stałego albo czasowego pobytu rodziców albo tego z rodziców, u którego dziecko faktycznie przebywa.

Wymagane dokumenty

  1. dokument stwierdzający tożsamość: dowód osobisty lub paszport;
  2. wypełniony wniosek zgłoszenia pobytu stałego lub pobytu czasowego.
  3. potwierdzenie pobytu w lokalu dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu na formularzu zgłoszenia pobytu stałego lub czasowego, oraz do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego właściciela lub podmiotu.
  4. Pełnomocnictwo oraz potwierdzenie wniesionej opłaty skarbowej od dokumentu potwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa. 
Zaświadczenie potwierdzające zameldowanie:
  • na pobyt stały – wydawane jest z urzędu i jest ważne do chwili zmiany miejsca   zameldowania,
  • na pobyt czasowy – wydawane jest na wniosek osoby meldowanej i jest ważne nie dłużej niż do upływu terminu zameldowania.

Opłaty

Czynności związane z zameldowaniem nie podlegają opłatom.
Opłacie skarbowej  w wysokości 17 zł. podlega:
  • zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy wydane na wniosek,
  • złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Opłatę skarbową wnosi się:
  • w kasie Urzędu,
  • na rachunek bankowy Bank Milenium S.A. Warszawa Nr 02 1160 2202 0000 0000 7045 2838

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji ludności (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 722 ze zm.).
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 23 ze zm.)
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz.1827) oraz część IV załącznika do tej ustawy
  • Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 1114 ze zm.)

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony