ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Iławy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Wydział Gospodarki Mieniem Komunalnym

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2014-12-31 13:44:51 przez Arkadiusz Kasiułajtis, informacja należąca do archiwum

Akapit nr - brak tytułu

Kierownik Wydziału: mgr Wiesław Pieńczewski

Tel: (89) 649-01-60
 
Do właściwości i zadań Wydziału Gospodarki Mieniem Komunalnym należy prowadzenie całości spraw związanych z wykonywaniem zarządu i administracji gruntami, nieruchomościami oraz geodezją i kartografią, a w szczególności:
  1. gospodarowanie nieruchomościami mienia gminnego, w tym zabezpieczanie ich przed uszkodzeniem lub zniszczeniem,
  2. prowadzenie zagadnień dzierżaw i zarządzania nieruchomościami miejskimi,
  3. przekazywanie nieruchomości gminnych w trwały zarząd, użytkowanie, dzierżawę i najem,
  4. planowanie i nadzór nad realizacją opracowań geodezyjnych i kartograficznych oraz na cele gospodarki gruntami,
  5. tworzenie zasobów gruntów na cele zabudowy Miasta,
  6. sprzedaż lokali wraz z udziałem w gruncie,
  7. prowadzenie spraw związanych z ustaleniem praw do gruntów, w tym przygotowywanie wniosków o założenie księgi wieczystej dla nieruchomości gminnych i wpis w księdze wieczystej,
  8. prowadzenie ewidencji mienia komunalnego,
  9. obsługa transakcji zbycia nieruchomości lub ich części, w tym sprzedaż komunalnych lokali mieszkalnych,
  10. prowadzenie aktualnych map ewidencyjnych zasobów gruntów,
  11. prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem gruntami rolnymi i leśnymi zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa,
  12. organizacja przetargów na zbycie lub dzierżawę mienia stanowiącego własność gminy,
  13. nadzór w zakresie gospodarki lokalami użytkowymi, mieszkalnymi i socjalnymi,
  14. przygotowywanie terenów pod budownictwo, scalanie gruntów,
  15. wykup nieruchomości na cele związane z działalnością Miasta, wnioskowanie o podjęcie czynności wywłaszczania, stosowanie prawa pierwokupu nieruchomości,
  16. przygotowywanie i przeprowadzanie procesu uwłaszczeniowego nieruchomości,
  17. aktualizacja cen nieruchomości, opłat rocznych za prawo użytkowania terenów i aktualizacja stawek dzierżawnych,
  18. ustalanie opłat adiacenckich,
  19. ustalanie opłat planistycznych,
  20. wydawanie zgody na umieszczanie na terenach komunalnych reklam, szyldów itp.,
  21. nadawanie numerów porządkowych nieruchomościom, nazewnictwo ulic i placów,
  22. podziały nieruchomości i rozgraniczenia nieruchomości oraz znoszenia współwłasności,
  23. komunalizacja mienia Skarbu Państwa w trybie szczególnym, współudział w jego zagospodarowaniu,
  24. współpraca z innymi organami, które na mocy odrębnych przepisów gospodarują nieruchomościami Skarbu Państwa, a także z właściwymi jednostkami samorządu terytorialnego.”.
« powrót do poprzedniej strony