Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
Wydawanie zaświadczeń z rejestru mieszkańców oraz rejestru zamieszkania cudzoziemców
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Organizacyjno-Obywatelski
Ogłoszono dnia: 2015-03-13 12:16:59
Termin załatwienia
Zaświadczenie – bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 7 dni od złożenia wniosku.
Osoba kontaktowa
Ewelina Jankowska, Ewa Fiedorowicz
Miejsce załatwienia
Wydział Organizacyjno – Obywatelski Urzędu Miasta Iławy, Ewidencja Ludności, pok. 114
Telefon kontaktowy
89 649 01 40, 89 649 01 41
Miejsce odbioru
Urząd Miasta Iławy
ul. Niepodległości 13
14-200 Iława
ul. Niepodległości 13
14-200 Iława
Wymagane Dokumenty
- Wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców oraz rejestru zamieszkania cudzoziemców – pobierz druk wniosku
- Dowód osobisty lub paszport – do wglądu.
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Czas realizacji
Zaświadczenie – bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 7 dni od złożenia wniosku.
Opłaty
Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia – 17 zł.
- płatne przelewem na nr konta:
Bank Millennium S.A. Warszawa Nr 02 1160 2202 0000 0000 7045 2838
- gotówką: w kasie Urzędu Miasta Iławy.
Uwaga: zwolnienia z opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia dokonuje się na podstawie art. 2 oraz załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2014 r. Nr 1628). Za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (jeśli osobę reprezentuje pełnomocnik) – 17 zł.
Uwaga: nie podlega opłacie skarbowej czynność złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu. Obowiązek wniesienia opłaty powstaje z chwilą złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy
W przypadku odmowy wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o treści żądanej przez osobę ubiegającą się o nie przysługuje zażalenie do Wojewody Warmińsko - Mazurskiego za pośrednictwem Burmistrza Miasta Iławy w terminie 7 dni od daty otrzymania postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia.
Uwagi
Postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia może być wydane w przypadku, gdy organ jest niewłaściwy, gdy nie dysponuje danymi, a strona domagała się tego zaświadczenia ze względu na swój interes prawny, gdy strona nie wykazała interesu prawnego w uzyskaniu zaświadczenia, a brak przepisu nakazującego wydanie takiego zaświadczenia.
Wniosek o wydanie zaświadczenia można złożyć osobiście w organie gminy bądź za pośrednictwem operatora pocztowego. Zaświadczenie wydaje się tylko osobie zainteresowanej w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.Wniosek o wydanie zaświadczenia może być złożony w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego według zasad określonych w ustawie jw.Strona może działać przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym na piśmie tj. w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu. pobierz druk pełnomocnictwa
Wniosek o wydanie zaświadczenia można złożyć osobiście w organie gminy bądź za pośrednictwem operatora pocztowego. Zaświadczenie wydaje się tylko osobie zainteresowanej w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.Wniosek o wydanie zaświadczenia może być złożony w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego według zasad określonych w ustawie jw.Strona może działać przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym na piśmie tj. w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu. pobierz druk pełnomocnictwa
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2013 r. Nr 267);
- art. 45 ust. 2 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2010 r. Nr 217 poz. 1427 z późn. zm.);
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2014 r. Nr 1628).