Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
Zgłoszenie zameldowania na pobyt stały
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Organizacyjno-Obywatelski
Ogłoszono dnia: 2015-03-13 11:42:31
Termin załatwienia
Niezwłocznie - przy komplecie dokumentów. Organ dokonujący zameldowania na pobyt stały wydaje z urzędu osobie zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały.
Osoba kontaktowa
Ewelina Jankowska, Ewa Fiedorowicz
Miejsce załatwienia
Urząd Miasta Iławy
ul. Niepodległości 13
14-200 Iława
ul. Niepodległości 13
14-200 Iława
Telefon kontaktowy
89 649 01 40, 89 649 01 41
Miejsce odbioru
Urząd Miasta Iławy
ul. Niepodległości 13
14-200 Iława
ul. Niepodległości 13
14-200 Iława
Wymagane Dokumenty
- Wypełniony druk „Zgłoszenie pobytu stałego” z potwierdzonym pobytem w lokalu, dokonanym przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu (druk odrębny dla każdej osoby meldującej się, również dla dziecka) - pobierz druk zgłoszenia
- Do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego właściciela lub podmiotu, (dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być w szczególności, umowa cywilno-prawna, akt notarialny, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu).
- Dowód osobisty lub paszport – do wglądu.
Czas realizacji
Niezwłocznie - przy komplecie dokumentów.
Organ dokonujący zameldowania na pobyt stały wydaje z urzędu osobie zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały.
Opłaty
Nieodpłatnie.
- Za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (jeśli osobę reprezentuje pełnomocnik) – 17 zł.
Płatne przelewem na nr konta:
Nr 02 1160 2202 0000 0000 7045 2838
Bank Milenium S.A. Warszawa gotówką: w kasie organu podatkowego, tj. w budynku Urzędu Miasta Iława przy ul. Niepodległości 13,
Nr 02 1160 2202 0000 0000 7045 2838
Bank Milenium S.A. Warszawa gotówką: w kasie organu podatkowego, tj. w budynku Urzędu Miasta Iława przy ul. Niepodległości 13,
Uwaga: nie podlega opłacie skarbowej czynność złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu. Obowiązek wniesienia opłaty powstaje z chwilą złożenia pełnomocnictwa.
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje
Uwagi
Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu. Obowiązku meldunkowego dokonuje się osobiście lub przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym na piśmie tj. w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu (pobierz druk pełnomocnictwa). W tym samym czasie można mieć tylko jedno miejsce pobytu stałego.
Podstawa prawna
- art. 28 ust. 1 w związku z art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2010 r. Nr 217 poz. 1427 z późn. zm.);
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2011 r. Nr 220, poz. 1306).