Wydziały Urzędu
Szczegóły informacji
Wydział Promocji i Turystyki
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2024-10-04 15:49:42 przez Tomasz Zagajewski
Akapit nr - brak tytułu
Do właściwości i zadań Wydziału Promocji i Turystyki należy prowadzenie spraw związanych z:
- kompleksową promocją Miasta (gospodarczą, turystyczną, inwestycyjną), w kraju i zagranicą oraz wspieraniem inicjatyw gospodarczych, turystycznych i inwestycyjnych,
- obsługą organizacyjno-techniczną Iławskiego Budżetu Obywatelskiego,
- obsługa organizacyjno-techniczna Iławskiej Karty Mieszkańca,
- koordynowanie realizacji wniosków zawiązanych z udzielaniem patronatu Burmistrza Miasta Iławy nad wydarzeniami i imprezami,
- koordynowanie spraw związanych z realizacją uchwał w sprawie wyróżniania tytułami Honorowy Obywatel Iławy oraz Zasłużony dla Miasta Iławy,
- współorganizacja uroczystości jubileuszowych,
- koordynowanie realizacji uchwały w sprawie patrona roku,
- prowadzenie rejestru wydawanych upominków, publikacji, i materiałów promocyjnych,
- opracowywaniem materiałów informacyjnych i reklamowych o Mieście, obsługa fotograficzna spotkań z udziałem włodarzy oraz wydarzeń miejskich,
- administrowaniem i aktualizacją oficjalnego serwisu internetowego oraz portali społecznościowych Miasta,
- realizacją polityki informacyjnej organów Miasta i współpracą z mediami,
- przygotowywaniem materiałów informacyjnych oraz ogłoszeń dla mediów,
- współpracą z przedsiębiorcami szczególnie z branży turystycznej w działaniach na rzecz rozwoju lokalnego Miasta,
- wspieraniem inicjatyw mieszkańców o charakterze historycznym, kulturalnym, sportowym itp. mających na celu promocję oraz budowanie pozytywnego wizerunku Miasta,
- organizacją i obsługą kontaktów zagranicznych i krajowych Rady, Burmistrza, Miejskiej Rady Seniorów i Młodzieżowej Rady Miasta, w szczególności z miastami partnerskimi, i współpraca w tym zakresie z instytucjami i organizacjami w Polsce i zagranicą,
- kompleksową organizacją i obsługą wyjazdów zagranicznych Rady i Burmistrza oraz obsługą pobytu delegacji zagranicznych w Mieście,
- wdrażanie i koordynacja rozwiązań Smart City,
- prowadzenie rejestru spraw związanych z analizą i badaniem lokalnego rynku pracy
- wdrażanie polityki otwartości danych,
- opracowywanie, współdziałanie w zakresie tworzenia i konsultowania strategicznych programów, polityk miejskich w zakresie promocji i rozwoju miasta,
- monitoring realizacji polityki informacyjnej i promocyjnej UM oraz podległych jednostek, spółek miejskich,
- stworzenie i prowadzenie kalendarza wydarzeń, rocznic i publikacji,
- dbałość o ceremoniał i oprawę świąt patriotycznych i uroczystości państwowych organizowanych lub współorganizowanych przez UM,
- prowadzenie Punktu Informacji Turystycznej - obsługa ruchu turystycznego w Iławie,
- prowadzenie i obsługa punktu sprzedaży wydawnictw turystycznych i pamiątek w IT,
- pomoc w opracowywaniu wydawnictw, materiałów informacyjnych i reklamowych, związanych z turystyką i promocją turystyczną regonu,
- monitorowanie potrzeb turystów,
- realizacja ustawy o usługach turystycznych m.in. prowadzeniem rejestru pól biwakowych oraz innych obiektów branży hotelarsko-gastronomicznej,
- współpraca z instytucjami, organami administracji publicznej, stowarzyszeniami i organizacjami w zakresie dotyczącym podmiotów branży turystycznej, przewodników turystycznych, pilotów wycieczek,
- współpraca z lokalnymi gestorami bazy turystycznej, miejscowymi firmami, animatorami imprez w zakresie turystyki, ekologii i ochrony środowiska,
- inicjowanie i kreowanie działań społecznych i gospodarczych na rzecz rozwoju turystyki,
- upowszechnianie wiedzy krajoznawczej o Iławie i okolicach, ze szczególnym uwzględnieniem środowiska dzieci i młodzieży, kształtowanie postaw proturystycznych,
- wspieranie działań na rzecz rozwoju turystyki w różnych środowiskach, w tym młodzieży szkolnej i osób z niepełnosprawnościami,
- utrzymywanie kontaktów z centrami informacji turystycznej na terenie całej Polski i zagranicą, wymiana informacji i materiałów promocyjnych,
- utrzymywanie kontaktów z przedstawicielami mediów lokalnych,
- planowanie i wykonywanie budżetu w zakresie wydatków komórki,
- prowadzenie raportów sklepowych (dziennie, miesięczne, okresowe, roczne), przyjmowanie rachunków i faktur z zakresu obsługi sklepiku, inkasowanie należności, obsługa kasy fiskalnej oraz sporządzanie stosownych raportów,
- prowadzenie ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie na terenie regionu,
- przeprowadzanie raz w roku kontroli obiektów świadczących usługi hotelarskie, (zakładanie kartotek, aktualizacja danych),
- pośrednictwo w wynajmie kwater prywatnych oraz domków letniskowych,
- wspieranie działań na rzecz gromadzenia informacji w zakresie atrakcji i produktów turystycznych regionu,
- administrowanie i aktualizacja oficjalnego serwisu internetowego IT oraz portali społecznościowych Miasta,
- promocją Miasta na arenie międzynarodowej, w szczególności poprzez udział w targach turystycznych, oraz współpraca z przedsiębiorcami tej branży w Mieście.