Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Iławy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Szczegóły informacji

Wydział Podatków i Opłat

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2023-01-09 14:45:50 przez Tomasz Zagajewski

Akapit nr - brak tytułu

Kierownik Wydziału: Joanna Wiśniewska
Tel: (89) 649-01-06
 
Do właściwości i zadań Wydziału Podatków i Opłat należy prowadzenie spraw związanych z wymiarem i poborem zobowiązań pieniężnych, podatków i opłat lokalnych oraz zapewnieniem dyscypliny finansowej, a w szczególności:
1. Rozliczanie podatku VAT jednostki w okresach rozliczeniowych.
2. Drukowanie, wysyłanie kontrahentom faktur oraz sporządzanie deklaracji w sprawie podatku VAT.
3. Sporządzanie wykazów z udzielonych ulg i pomocy publicznej oraz sprawozdań o zaległościach przedsiębiorców we wpływach świadczeń należnych na rzecz sektora finansów publicznych.
4. Sporządzanie zbiorczego rejestru sprzedaży i rejestru zakupów, stanowiącego podstawę do sporządzenia zbiorczej Deklaracji VAT – 7 Gminy Miejskiej Iława za dany miesiąc.
5. Sporządzanie zbiorczej deklaracji VAT – 7, korekt deklaracji VAT-7 Gminy Miejskiej Iława i przekazywanie do Urzędu Skarbowego w Iławie.
6. Występowanie o indywidualne interpretacje podatkowe w zakresie VAT do Izby Skarbowej na podstawie wniosków wydziałów, zawierających opis zdarzenia gospodarczego.
7. Wydawanie zaświadczeń o udzielonej pomocy publicznej w oparciu o otrzymane informacje z poszczególnych wydziałów i jednostek budżetowych.
8. Monitorowanie udzielonej pomocy osobom prowadzącym działalność gospodarczą pod względem wywiązywania się z udzielonych ulg.
9. Prowadzenie ewidencji uzyskanej pomocy publicznej z różnych źródeł przez Gminę Miejską Iława.
10. Sporządzanie informacji i sprawozdań o uzyskanej i udzielonej pomocy publicznej i innej niż pomoc de minimis.
11. Sporządzanie rocznego sprawozdania o zaległościach przedsiębiorców i przesłanie do RIO.
12. W oparciu o zebrane informacje z wydziałów i jednostek budżetowych sporządzanie i podawanie do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej wykazu udzielonych ulg dla przedsiębiorców.
13. Prowadzenie ewidencji podatków od nieruchomości, podatku rolnego, leśnego, od środków transportowych.
14. Dokonywanie wymiaru, pobór, księgowanie i windykacji należności z tytułu:
᠆ podatków od nieruchomości, rolnego, leśnego, środków transportowych,
᠆ opłat od posiadania psów.
15. Prowadzenie stałych działań w zakresie kontroli danych zawartych w deklaracjach na podatek od nieruchomości, podatek od środków transportowych osób prawnych i fizycznych oraz informacji w zakresie podatku od nieruchomości osób fizycznych.
16. Sporządzanie wniosków o refundację utraconych dochodów Miasta z tytułu ulg i zwolnień podatkowych.
17. Księgowanie wnoszonych opłat za dzierżawę terenu, wieczystego użytkowania, przekształceń prawa użytkowania wieczystego prawo własności, sprzedaży mienia, opłat za gospodarowanie odpadami oraz pozostałych opłat.
18. Egzekwowanie i windykacja należności na podstawie przepisów o egzekucji w administracji oraz egzekwowanie i windykacja należności wynikających ze stosunków cywilnoprawnych oraz innych niepodatkowych należności budżetu Miasta.
19. Udzielanie informacji niezbędnych do prowadzenia egzekucji organom egzekucyjnym, w tym również sądowym.
20. Zabezpieczenie wykonywania zobowiązań podatkowych (występowanie o wpis hipoteki przymusowej).
21. Wykonywanie zadań wynikających z ustawy o opłacie skarbowej.
22. Wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu z zakresu podatków i opłat.
23. Rozpatrywanie wniosków o udzielenie ulg.
24. Realizacja zadań z zakresu zwrotu podatku akcyzowego.
25. Opracowywanie projektów uchwał Rady Miasta w sprawach podatków i opłat lokalnych oraz zarządzeń Burmistrza Miasta.
26. Wydawanie postanowień w sprawach podatku od spadków i darowizn.
27. Wydawanie postanowień, decyzji.