Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Iławy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Szczegóły informacji

Wydział Organizacyjny

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2020-01-20 10:24:22 przez Arkadiusz Kasiułajtis

Akapit nr - brak tytułu

Kierownika Wydziału: Edyta Perges
Tel: (89) 649-01-30
 
Do właściwości i zadań Wydziału Spraw Organizacyjnych należy całość spraw:
związanych z organizacją pracy Urzędu, obsługą kancelaryjno - techniczną Burmistrza, obsługą interesanta w Punkcie Obsługi Interesantów, a w szczególności:
  1. prowadzenie Sekretariatu, w tym:
    1. prowadzenie kalendarza spotkań Burmistrza oraz Zastępców,
    2. przyjmowanie skarg i wniosków,
    3. prowadzenie rejestru skarg i wniosków i czuwanie nad terminowym udzielaniem odpowiedzi,
    4. prowadzenie rejestru wniosków o udzielenie informacji publicznej,
    5. prowadzenie książki kontroli zewnętrznych,
  2. prowadzenie Kancelarii, w tym przyjmowanie korespondencji, jej rejestrowanie i rozdzielanie,
  3. prowadzenie Punktu Obsługi Interesanta, w tym:
    1. udostępnianie interesantom odpowiednich formularzy i druków,
    2. udzielanie informacji o sposobie załatwienia sprawy w Urzędzie,
    3. udzielanie informacji o właściwościach i zadaniach Wydziałów oraz jednostek organizacyjnych,
    4. obsługa centrali telefonicznej,
  4. zapewnienie materialno – technicznych warunków dla przeprowadzenia wyborów, referendów i spisów statystycznych
  5. gromadzenie dokumentów organizacyjnych miejskich spółek prawa handlowego,
  6. prowadzenia archiwum Urzędu oraz nadzorowanie stosowania przepisów instrukcji kancelaryjnej,
  7. prowadzenie tablic informacyjnych,
  8. organizowanie narad Kierowników i kierowników jednostek organizacyjnych.przygotowywanie sal konferencyjnych do sesji, narad, posiedzeń, zebrań i konferencji, bez zabezpieczenia informatycznego,
  9. administrowanie budynkiem Urzędu oraz planowanie i realizacja jego bieżących remontów,
  10. zaopatrzenie materiałowe i techniczne na cele administracyjne, zakup inwentarza ruchomego, materiałów i pomocy biurowych, druków i formularzy oraz konserwacja sprzętu biurowego, z wyłączeniem sprzętu i materiałów infrastruktury informatycznej,
  11. obsługa samochodów służbowych oraz prowadzenie spraw związanych z wykorzystaniem samochodów prywatnych do celów służbowych,
  12. prowadzenie spraw dotyczących pieczęci i pieczątek urzędowych,
  13. prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia Miasta oraz współpraca w tym zakresie z jednostkami organizacyjnymi Miasta,
  14. prowadzenie spraw związanych z przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zabezpieczenie ppoż.,
  15. prowadzenie spraw związanych z wyznaczaniem podmiotów, w których odbywana jest kara ograniczenia wolności oraz praca społecznie użyteczna,
Sprawy związane z organizacją Urzędu oraz sprawy kadrowe:
  1. opracowywanie propozycji zmian struktury organizacyjnej Urzędu,
  2. opracowywanie projektów regulaminu pracy, wynagrodzeń i innych aktów regulujących sprawy pracownicze,
  3. prowadzenie rejestru zarządzeń Burmistrza,
  4. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem upoważnień i pełnomocnictw,
  5. prowadzenie teczek organizacyjnych Urzędu i jednostek organizacyjnych oraz rejestru instytucji kultury w tym dokonywanie wpisów, zmian wpisów oraz wykreśleń wpisów w rejestrze oraz księgach rejestrowych instytucji kultury oraz wydawania odpisu z rejestru albo księgi rejestrowej instytucji kultury jako pełnomocnik organizatora instytucji kultury,
  6. prowadzenie spraw kadrowych pracowników Urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych,
  7. prowadzenie spraw w zakresie szkolenia, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników,
  8. prowadzenie spraw w zakresie staży i praktyk,
  9. prowadzenie spraw związanych z obowiązkiem składania oświadczeń majątkowych i lustracyjnych,
  10. przekazywanie informacji o zatrudnieniu do PFRON,
  11. dokonywanie zgłoszeń pracowników Urzędu do ZUS oraz zmian w tym zakresie,
  12. wydawanie legitymacji służbowych,
  13. wydawanie świadectw pracy pracownikom Urzędu oraz zaświadczeń o pracy byłym pracownikom PMRN, PPRN, Urzędu, Mazur-Tourist i PBK,
  14. prowadzenie spraw związanych z realizacją umów zlecenia i o dzieło z osobami fizycznymi wykonującymi różne zadania na rzecz Urzędu,
  15. podpisywanie świadectw pracy, sprawozdań statystycznych, dokumentów ubezpieczeniowych, zaświadczeń oraz innych dokumentów z zakresu powierzonych zadań.
Sprawy związane z informatyzacją Urzędu, ochroną danych osobowych oraz cyberbezpieczeństwem, a w szczególności:
  1. opracowywanie projektów i kierunków rozwoju szeroko pojętej informatyki w Urzędzie w celu pełnej realizacji jego informatyzacji oraz zarządzanie nimi,
  2. utrzymywanie ciągłości funkcjonowania infrastruktury informatycznej, w tym systemów i aplikacji, w tym sieci WAN i LAN,
  3. wdrażanie zasad polityki bezpieczeństwa w zakresie systemów i sieci teleinformatycznych, przetwarzania danych w systemach w Urzędzie oraz nadzór nad ich przestrzeganiem, a w szczególności:
    1. monitorowanie realizacji polityki bezpieczeństwa teleinformatycznego w Urzędzie,
    2. zarządzanie tożsamością użytkowników logujących się do systemów informatycznych Urzędu,
    3. monitorowanie bezpieczeństwa informatycznego,
    4. wykonywanie, z udziałem specjalistycznych firm zewnętrznych, audytów bezpieczeństwa teleinformatycznego,
  4. realizacja zadań związanych z cyberbezpieczeństwem w Urzędzie oraz jednostkach organizacyjnych,
  5. prowadzenie, zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych, zakupów w zakresie sprzętu informatycznego i oprogramowania oraz dokonywania drobnych zakupów w zakresie realizacji zadań Wydziału do wysokości udzielonej zaliczki pieniężnej,
  6. zarządzanie określonymi zasobami informatycznymi Urzędu, prowadzenie rejestru aplikacji i systemów informatycznych oraz ksiąg inwentarzowych,
  7. prowadzenie testów systemów i aplikacji dostarczanych przez firmy zewnętrzne lub tworzonych przez Wydział oraz ich wdrażanie i utrzymanie,
  8. nadzór nad wykonywaniem serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego sprzętu komputerowego oraz urządzeń peryferyjnych,
  9. zaopatrywanie pracowników Urzędu w niezbędne materiały eksploatacyjne do sprzętu informatycznego,
  10. nadzór nad przestrzeganiem procedur bezpieczeństwa i użytkowania sprzętu komputerowego, urządzeń peryferyjnych oraz oprogramowania biurowego,
  11. bezpośrednie wsparcie użytkowników w zakresie (HelpDesk):
    1. udzielania pomocy w przypadku problemów związanych z eksploatacją stacji roboczych, urządzeń peryferyjnych (w tym naprawy bieżące) oraz oprogramowania
    2. ,problemów związanych z użytkowaniem infrastruktury sieciowej,
    3. organizowania doraźnych szkoleń w zakresie obsługi sprzętu komputerowego i oprogramowania,
  12. współpraca z użytkownikami oraz dostawcami systemów informatycznych w zakresie utrzymania, rozwoju i modernizacji wykorzystywanych systemów informatycznych,
  13. zarządzanie infrastrukturą informatyczną w Urzędzie, a w szczególności:
    1. infrastrukturą sieciową w sieci lokalnej (LAN),
    2. infrastrukturą sieciową w sieci rozległej (WAN) z urządzeniami kryptograficznymi
    3. ,serwerami,
    4. systemami backupowymi, w celu utrzymania ciągłości prawidłowego funkcjonowania Urzędu z jednoczesnym zapewnieniem wymaganego poziomu bezpieczeństwa teleinformatycznego,
    5. optymalizacja infrastruktury sieciowej i serwerowej,
    6. modernizacja infrastruktury IT łącznie z przygotowywaniem planów zakupów celem zapewnienia wymagań wydajnościowych i funkcjonalnych eksploatowanych systemów informatycznych w Urzędzie,
    7. zarządzanie dostępem do infrastruktury informatycznej oraz uprawnieniami użytkowników do eksploatowanych w Urzędzie,
    8. wykonywanie kopii bezpieczeństwa baz danych oraz aplikacji i systemów informatycznych eksploatowanych w Urzędzie,
    9. tworzenie i zarządzanie systemami BIP i Intranet,
    10. zarządzanie systemem poczty elektronicznej Urzędu,
  14. działanie w zakresie planowana i rozwoju infrastruktury teleinformatycznej:
    1. badanie potrzeb, możliwości technicznych i rozbudowa infrastruktury teleinformatycznej Urzędu,
    2. planowanie i rozwój w zakresie zasobów teleinformatycznych Urzędu,
    3. optymalizacja kosztów eksploatacji infrastruktury teleinformatycznych,
    4. śledzenie postępu technicznego i wprowadzanie nowych, ale sprawdzonych technologii,
  15. zapewnienie certyfikatów i podpisów elektronicznych w Urzędzie,
  16. zabezpieczenie informatyczne sal konferencyjnych do sesji, narad, posiedzeń, zebrań i konferencji oraz ich obsługa informatyczna,