Rejestr zmian
Szczegóły informacji
Zameldowanie (wymeldowanie) decyzją administracyjną na pobyt stały i czasowy. Anulowanie powyższej czynności w drodze decyzji administracyjnej.
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2018-01-09 13:30:11 przez Arkadiusz Kasiułajtis
Osoba kontaktowa
Marlena Słupińska
Ewelina JankowskaMiejsce załatwienia
Urząd Miejski w Iławie, Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich, pokój nr 114
Telefon kontaktowy
(89) 649-01-40
(89) 649-01-41
(89) 649-01-41
Kto może wystąpić z wnioskiem zainicjować sprawę
Podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu
Opłaty
- za wydanie decyzji administracyjnej -10 zł (tylko w przypadku wymeldowania lub anulowania zameldowania)
- za pełnomocnictwo gdy strona działa przez pełnomocnika - 17 zł (oprócz zwolnionych z tego obowiązku wstępnych, zstępnych, powinowatych)
- za wydanie kserokopii dokumentów (potwierdzenie zgodności z oryginałem) - 5 zł/strona
Opłaty można wnieść w kasie Urzędu Miasta lub na rachunek bankowy:
- na rachunek bankowy Bank Milenium S.A. Warszawa Nr 02 1160 2202 0000 0000 7045 2838
Termin i sposób załatwienia sprawy
Przeprowadzenie postępowania administracyjnego i wydanie decyzji administracyjnej odbywa się zgodnie z terminami określonymi w KPA – zwykle do 2 miesięcy.
Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji administracyjnej wnosi się do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji – za pośrednictwem organu I instancji.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności ( Dz. U.z 2017 r.,poz. 657 z późn.zm.);
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r., poz. 1257).
Wymagane wnioski i dokumenty
- Podanie (wzór dostępny w p. 114)
- dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (oryginał do wglądu) tj. w szczególności umowa cywilnoprawna, odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu (tylko w przypadku wymeldowania lub anulowania zameldowania),
- wypełniony formularz „zgłoszenie pobytu stałego” lub „zgłoszenie pobytu czasowego” (tylko w przypadku zameldowania na pobyt stały lub czasowy),
- potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej 10 zł (tylko w przypadku wymeldowania lub anulowania zameldowania),
- potwierdzenie wniesienia opłaty za pełnomocnictwo jeśli strona działa przez pełnomocnika oraz oryginał pełnomocnictwa,
- w szczególnych przypadkach należy dołączyć inne istniejące dokumenty, np. wyrok rozwodowy, wyrok eksmisyjny, protokół komorniczy czy inne rozstrzygnięcia potwierdzające stan faktyczny w sprawie.