Rejestr zmian
Szczegóły informacji
Nowy system odpadowy
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2013-11-26 10:37:03 przez Dariusz Rynkowski, informacja należąca do archiwum
Numer konta bankowego, na które należy uiszczać opłatę za odbiór odpadów komunalnych.
Opłaty za odbiór odpadów komunalnych należy uiszczać miesięcznie, w terminie do 15 każdego miesiąca, którego obowiązek ponoszenia opłaty dotyczy na konto:
Związek Gmin Regionu Ostródzko – Iławskiego „Czyste Środowisko”
ul. Wojska Polskiego 5
14-100 Ostróda
Nr konta bankowego:
Bank Millenium 13 1160 2202 0000 0000 6194 2539
Deklaracja o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Nowy system gospodarki odpadami.
Informacja o nowym systemie gospodarki odpadami.
informacje o nowym systemie gospodarki odpadami są dostępne pod aresem internetowym:
Wypowiedzenie umowy z dotychczasowym odbiorcą odpadów komunalnych.
Od 1 lipca 2013r. zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach wchodzi w życie nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi. Miasto Iława przekazało swoje obowiązki dotyczące gospodarowania odpadami komunalnymi Związkowi Gmin Regionu Ostródzko-Iławskiego „Czyste Środowisko” do którego mieszkańcy Gminy będą składać deklaracje o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami. Związek Gmin przejmie odpowiedzialność za odbiór, transport, zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
W tym celu Związek Gmin „Czyste Środowisko” zawrze umowę na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z firmą wyłonioną w przetargu publicznym i zadba o to, by ta firma spełniała wysokie standardy i dawała gwarancję sprawnego działania całego systemu odbioru.
W związku z powyższym właściciele nieruchomości, aby uniknąć ponoszenia podwójnych kosztów związanych z odpadami powinni wypowiedzieć dotychczas obowiązujące umowy w zakresie odbioru odpadów komunalnych zawartych z firmami zajmującymi się odbiorem odpadów.
Co powinni zrobić właściciele nieruchomości ze swoimi dotychczasowymi umowami na odbiór odpadów komunalnych?
Właściciele nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne winni zadbać o to, aby dotychczas obowiązujące umowy zostały wypowiedziane ze skutkiem na dzień 30 czerwca 2013 r.
W związku z tym należy:
- sprawdzić na jaki czas, określony, czy nieokreślony zawarta została umowa;
- sprawdzić termin wypowiedzenia w dotychczasowej umowie (niektóre firmy mają długie 3-miesięczne okresy wypowiedzenia);
- złożyć dotychczasowemu odbiorcy odpadów pisemne wypowiedzenie świadczonych usług;
- wyposażyć nieruchomość w pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych
W przypadku w/w nieruchomości niezamieszkałych, na których prowadzona jest działalność gospodarcza i powstają odpady inne niż odpady komunalne (odpady związane z działalnością gospodarczą), właściciel nieruchomości zawiera umowę na odbiór tych odpadów we własnym zakresie na dotychczasowych zasadach.
Zachęcamy Państwa do zapoznania się z informacjami na temat zmian w ustawie pod adresem internetowym: