Ekran szczegółów informacji
Szczegóły informacji
Zaświadczenie z rejestru mieszkańców i rejestru zamieszkania cudzoziemców.
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2017-02-28 10:17:45 przez Arkadiusz Kasiułajtis, informacja należąca do archiwum
Osoba kontaktowa
Marlena Słupińska
Ewelina JankowskaMiejsce załatwienia
Urząd Miejski w Iławie, Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich, pokój nr 114
Telefon kontaktowy
(89) 649-01-40
(89) 649-01-41
Sposób załatwiania
Na wniosek zainteresowanej osoby organ prowadzący rejestr mieszkańców oraz rejestr zamieszkania cudzoziemców złożony w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, obowiązany jest wydać zaświadczenie zawierające pełny odpis przetwarzanych danych dotyczących wnioskowanej osoby.
Zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały, wydawane jest osobie, z urzędu po dokonaniu czynności zameldowania i jest ważne do chwili zmiany miejsca zameldowania.
Każde kolejne wydane zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały o tożsamej treści podlega opłacie skarbowej.
Wydanie zaświadczenia na wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 17zł.Obowiązek wniesienia opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia (dowód opłaty stanowi załącznik do wniosku).
Termin załatwienia
W terminie 7 dni od daty wpływu wniosku
Wymagane dokumenty
- wypełniony wniosek o wydanie poświadczenia zameldowania
- dowód osobisty do wglądu,
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej
Opłaty
Opłatę skarbową w wysokości 17 zł, wnosi się:
- w kasie Urzędu,
- na rachunek bankowy Bank Milenium S.A. Warszawa Nr 02 1160 2202 0000 0000 7045 2838
Opłacie skarbowej nie podlega m.in. wydanie zaświadczeń sprawach:
- świadczeń alimentacyjnych, opieki, kurateli, przysposobienia,
- ochrony zdrowia, ubezpieczenia społecznego,
- zatrudnienia, wynagrodzenia za pracę,
- nauki, szkolnictwa i oświaty pozaszkolnej,
- rekompensat w rozumieniu ustawy z dnia 8 lipca 2005r. o realizacji prawa do rekompensaty z tytułu pozostawienia nieruchomości poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej,
- budownictwa mieszkaniowego.
Tryb odwoławczy
Odmowa wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o żądanej treści następuje w drodze postanowienia.
Na postanowienie przysługuje stronie prawo do wniesienia odwołania do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie za pośrednictwem Burmistrza Miasta Iławy, w terminie 7 dni od daty jego otrzymania.
Uwagi
Poświadczenia zameldowania wydaje upoważniony przez Burmistrza pracownik na pisemny wniosek osoby zainteresowanej. Wniosek o wydanie poświadczenia zameldowania można pobrać w Urzędzie w pokoju nr 114 lub Biurze Obsługi Klienta
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji ludności (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 722 ze zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 23 ze zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1827) oraz część IV załącznika do tej ustawy
- Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 1114 ze zm.)