Ekran szczegółów informacji
Szczegóły informacji
Zaświadczenie z Rejestru Dowodów Osobistych zawierające pełny lub w określonym zakresie odpis danych osobowych Wnioskodawcy
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2017-02-06 19:31:25 przez Arkadiusz Kasiułajtis
Osoba kontaktowa
Beata Piekarska, Agnieszka Banasiuk
Miejsce załatwienia
Wydział Organizacyjno-Obywatelski Urzędu Miasta Iławy, Dowody Osobiste, pok. 115
Telefon kontaktowy
(89) 649-01-42
(89) 649-01-45
Formularze do pobrania
Wniosek o wydanie zaświadczenia nie jest sformalizowany. Wystarczy, aby zawierał:
- wskazanie osoby, od której pochodzi. Zasadne jest przy tym, aby poza imieniem i nazwiskiem, wniosek uwzględniał również numer PESEL Wnioskodawcy, gdyż daje to pewność właściwej identyfikacji Pytającego w rejestrze i umożliwia wydanie zaświadczenia bez uprzedniego wzywania o dodatkowe dane;
- adres Wnioskodawcy;
- zakres danych, jakie zaświadczenie powinno zawierać (zaświadczenie może stanowić pełny odpis przetworzonych danych Wnioskodawcy, bądź zawierać jedynie kilka żądanych informacji).
Złóż wniosek przez Internet
Podanie o wydanie zaświadczenia można przesłać drogą elektroniczną (ePUAP). Złożona informacja musi być podpisana Profilem Zaufanym lub bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy kwalifikowanego certyfikatu.
Wymagane dokumenty
- podanie/wniosek o wydanie zaświadczenia,
- dowód wniesienia opłaty za wydanie zaświadczenia,
- dowód osobisty lub inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości,
- pełnomocnictwo (w przypadku osoby upoważnionej) wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej z tytułu złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Opłata skarbowa
Opłata skarbowa w wysokości:
- 17zł za wydanie zaświadczenia,
- 17zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (jeśli wnioskodawca występuje za pośrednictwem pełnomocnika).
Uwaga: nie podlega opłacie skarbowej czynność złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Opłatę skarbową należy uiścić za pośrednictwem:
- Banków bądź Poczty (według obowiązujących cenników oraz taryf),
- w kasie Urzędu Miasta Iławy (bez dodatkowych opłat),
- na rachunek bankowy:
- Urząd Miasta Iławy
- ul. Niepodległości 13
- 14-200 Iława
- Bank Millennium S.A. Warszawa
- Nr 02 1160 2202 0000 0000 7045 2838
- (z dopiskiem dokonywanej operacji, np. "Opłata skarbowa z tytułu ....")
Dowód uiszczenia opłaty skarbowej należy złożyć w chwili dokonania zgłoszenia lub złożenia wniosku o dokonanie czynności urzędowej, złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia (zezwolenia, pozwolenia, koncesji) lub złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii.
Termin i sposób załatwiania
Niezwłocznie. Jeśli rozpatrzenie wniosku wymaga przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego - zgodnie z przepisami ustawy Kodeks postępowania administracyjnego.
Tryb odwoławczy
Odwołanie do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie w terminie 7 dni od dnia doręczenia decyzji o odmowie wydania zaświadczenia.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. z 2016r. poz. 391).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j.: Dz. U. z 2016 r. poz. 23).
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j.: Dz. U. z 2016 r. poz. 922).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j.: Dz. U. z 2016 r. poz.1827).
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 października 2011 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi (t.j.: Dz. U. z 2015 r. poz. 1604).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2011 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych i dokumentacji związanej z dowodami osobistymi (t.j.: Dz. U. z 2016 r. poz. 319).