ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Iławy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Wydział Bieżącego Utrzymania i Ochrony Środowiska

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2024-06-12 11:52:47 przez Tomasz Zagajewski

Akapit nr - brak tytułu

Do właściwości i zadań Wydziału Bieżącego Utrzymania i Ochrony Środowiska należy prowadzenie całości spraw związanych  z bieżącym utrzymaniem Miasta oraz polityką ekologiczną, a w szczególności:
  1. przygotowywanie materiałów do przeprowadzania przetargów na wybór wykonawców, uczestniczenie w przetargach i przygotowywanie projektów umów,
  2. analiza i monitorowanie konieczności rozbudowy systemów infrastruktury technicznej Miasta,
  3. udział w opracowywaniu koncepcji układu ulicznego wraz z drogową infrastrukturą techniczną nowo uzbrajanych terenów,
  4. uzgadnianie projektowanych sieci uzbrojenia technicznego oraz uczestnictwo w posiedzeniach Zespołu Uzgadniania Dokumentacji (ZUD),
  5. nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem systemów inżynieryjnych, oczyszczania i usług komunalnych oraz współpraca z jednostkami organizacyjnymi w tym zakresie,
  6. zarządzanie siecią dróg Miasta i ich utrzymaniem oraz bieżąca kontrola stanu nawierzchni drogowych i ich oznakowania,
  7. wnioskowanie w sprawie zaliczenia dróg do właściwych kategorii,
  8. udzielanie zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego dróg Miasta, kontrola ich wykonania oraz nakładanie kar pieniężnych z tytułu nielegalnego zajęcia pasa drogowego,
  9. udzielanie zezwoleń na umieszczenie reklam w pasach drogowych dróg Miasta, kontrola ich wykonania oraz nakładanie kar pieniężnych z tytułu nielegalnego umieszczenia reklamy,
  10. nadzór nad eksploatacją i utrzymaniem oświetlenia miejsc publicznych i dróg Miasta,
  11. wydawanie warunków technicznych do oświetlenia ulicznego,
  12. realizacja zadań związanych z gospodarką energią elektryczną,
  13. nadzór nad eksploatacją i utrzymaniem sieci kanalizacji deszczowej,
  14. wydawanie warunków technicznych do przyłączenia do sieci kanalizacji deszczowej,
  15. nadzór nad utrzymaniem czystości i porządku na drogach Miasta i innych nieruchomościach Miasta,
  16. nadzór nad zimowym utrzymaniem Miasta,
  17. nadzór nad utrzymaniem terenów zieleni Miasta i lasów komunalnych,
  18. nadzór i prowadzenie gospodarki drzewostanem na terenach Miasta,
  19. udzielanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów oraz wymierzanie kar pieniężnych za usunięcie drzew i krzewów bez wymaganego zezwolenia,
  20. nadzór i prowadzenie zadań związanych z cmentarzami komunalnymi,
  21. organizowanie i sprawowanie opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi oraz miejscami pamięci narodowej,
  22. nadzór i prowadzenie zadań związanych z utrzymaniem schroniska dla zwierząt,
  23. nadzór nad działaniami związanymi z występowaniem zwierząt wolno żyjących na terenie Miasta,
  24. edukacja mieszkańców w zakresie opieki nad zwierzętami,
  25. nadzór i prowadzenie zadań związanych z małą architekturą na nieruchomościach Miasta,
  26. nadzór i prowadzenie zadań związanych z szaletami miejskimi,
  27. uczestniczenie w odbiorach technicznych i przeglądach gwarancyjnych zadań inwestycyjnych w zakresie: dróg i ciągów komunikacyjnych, sieci kanalizacji deszczowych, oświetlenia ulicznego, terenów zieleni i innych obiektów,
  28. nadzór nad działaniami związanymi z przewozami środkami komunikacji miejskiej,
  29. realizacja zadań związanych z uzgadnianiem tras i rozkładów jazdy dla jednostek prowadzących lokalny transport zbiorowy,
  30. współdziałanie z jednostkami samorządu w zakresie wykonywania powierzonych zadań publicznych,
  31. współpraca z instytucjami i podmiotami gospodarczymi w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta,
  32. współpraca z ogrodami działkowymi,
  33. prowadzenie zagadnień związanych z dzierżawami i zarządzaniem nieruchomościami Miasta,
  34. nadzór nad realizacją polityki ekologicznej Miasta, w tym:
    1. planowanie, opiniowanie, wdrażanie lub nadzór nad realizacją działań w zakresie gospodarki wodno-ściekowej, ochrony zasobów i jakości wód, ochrony przeciwpowodziowej oraz ochrony zasobów i powierzchni ziemi,
    2. nadzór nad realizacją Programu Ochrony Środowiska,
    3. przygotowanie i aktualizacja regulaminu utrzymania czystości i porządku w mieście,
  35. prowadzenie zadań w zakresie gospodarki odpadami, w tym:
    1. wydawanie decyzji nakazujących posiadaczowi odpadów usunięcie ich z miejsc nieprzeznaczonych do ich składowania lub magazynowania,
    2. prowadzenie spraw związanych z demontażem i unieszkodliwianiem materiałów zawierających azbest,
    3. prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
    4. opiniowanie wniosków w sprawie zezwoleń na zbieranie i przetwarzanie odpadów,
  36. współpraca ze Związkiem Gmin Regionu Ostródzko-Iławskiego „Czyste Środowisko” w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi,
  37. prowadzenie spraw związanych z opłatami i wydatkami za korzystanie ze środowiska,
  38. wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia,
  39. prowadzenie i aktualizacja publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie,
  40. podawanie do publicznej wiadomości informacji o zamieszczeniu danych w wykazie o środowisku i jego ochronie oraz udostępnianie publicznie dostępnych wykazów danych o środowisku i jego ochronie,
  41. udzielanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie:
    1. opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
    2. ochrony przed bezdomnymi zwierzętami,
    3. prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części,
  42. prowadzenie zadań w zakresie edukacji ekologicznej i koordynacja akcji proekologicznych,
  43. realizacja zadań z zakresu gospodarki wodnej, w tym ewidencja kąpielisk i nadzór nad jakością wód w kąpieliskach,
  44. realizacja zadań z zakresu gospodarki ściekowej, w tym:
    1. prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie podłączenia nieruchomości do istniejącej sieci kanalizacyjnej,
    2. prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczali ścieków,
  45. nadzór nad jakością wody pitnej i strefami ochronnymi ujęć wody,
  46. opiniowanie prac geologicznych.
  47. wykonywanie obowiązków zgodnie z ustawą o ochronie zwierząt:
    1. ustalanie programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Miasta,
    2. ustalanie zasad wyłapywania bezdomnych zwierząt oraz rozstrzyganie o dalszym postępowaniu z nimi,
    3. wydawanie zezwoleń na utrzymywanie psów rasy uznanej za agresywną,
  48. prowadzenie postępowań dotyczących utrzymywania zwierząt domowych i gospodarskich niezgodnie z ustawą o ochronie zwierząt.
« powrót do poprzedniej strony