Rejestr zmian
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2017-02-17 09:44:05 przez Arkadiusz Kasiułajtis
Osoba kontaktowa
Beata Piekarska, Agnieszka Banasiuk
Miejsce załatwienia
Wydział Organizacyjno-Obywatelski Urzędu Miasta Iławy, Dowody Osobiste, pok. 115
Telefon kontaktowy
(89) 649-01-42
(89) 649-01-45
Termin i sposób załatwiania
Osoba, która utraciła dowód osobisty jest zobowiązana niezwłocznie zawiadomić o tym najbliższy urząd gminy lub konsulat. Zawiadomienie składa się w formie pisemnej. Jednostki konsularne wydają zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego i niezwłocznie zawiadamiają wystawcę dokumentu w celu jego unieważnienia.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. z 2016 r. poz. 391),
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu.( Dz. U. z 2015 r., poz. 212).
Inne informacje
Zawiadomienie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego wymaga osobistego stawiennictwa osoby, która utraciła dowód osobisty, a w przypadku osób małoletnich lub osób ubezwłasnowolnionych odpowiednio rodzica lub opiekuna prawnego.
Uszkodzony dowód osobisty stanowi załącznik do formularza.
Osoba, która odnalazła dowód osobisty innej osoby, jest zobowiązana niezwłocznie przekazać ten dokument najbliższemu organowi gminy, policji lub innemu organowi administracji publicznej