Rejestr zmian
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Wydział Zarządzania Kryzysowego
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2010-02-07 12:02:23 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Akapit nr - brak tytułu
Wydział Zarządzania Kryzysowego podlega bezpośrednio Burmistrzowi.
Tel: (89) 649-01-34 - Arkadiusz Brzuska, Magdalena Woś
(89) 649-02-03 - Monitoring Miejski
Do właściwości i zadań Wydziału Zarządzania Kryzysowego należy prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem kryzysowym, obroną narodową oraz ochroną informacji niejawnych, a w szczególności:
1. Realizacja zadań z zakresu obronności, w tym:
- planowanie w zakresie spraw obronnych,
- organizowanie systemy kierowania obronnością,
- nakładanie obowiązku świadczeń osobistych na rzecz obronności i ich wykonywanie,
- przeznaczenie nieruchomości i rzeczy ruchomych na cele świadczeń na rzecz obronności oraz wykonywanie tych świadczeń,
- przygotowanie publicznej i niepublicznej służby zdrowia na potrzeby obronne państwa,
- przygotowanie obiektów i dróg o znaczeniu obronnym na potrzeby obronne państwa.
2. Obrona cywilna, w tym:
- opracowywanie i uzgadnianie planów działania w zakresie obrony cywilnej,
- organizacja ewakuacji ludności,
- prowadzenie magazynu służącego obronie cywilnej,
- popularyzacja obrony cywilnej oraz szkolenia w tym zakresie.
3. Zarządzanie kryzysowe, w tym:
- koordynowanie pracami Miejskiego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,
- planowanie i prognozowanie działań w wypadku wystąpienia zagrożeń miejscowych oraz ich analizowanie,
- planowanie i ostrzeganie systemów ostrzegania ludności,
- zapobieganie i reagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych i kryzysowych.
4. Ochrona przeciwpożarowa i współpraca z Ochotniczą Strażą Pożarną, w tym:
- programowanie i analizowanie działalności straż pożarnej,
- szkolenie strażaków,
- wyposażenie w sprzęt.
5. Ratownictwo i zwalczanie klęsk żywiołowych, w tym:
- planowanie i zabezpieczanie gmin przed powodzią oraz analizowanie zagrożenia,
- akcje przeciwpowodziowe.
6. Bezpieczeństwo ludności i spraw społecznych, w tym:
- zapewnienie bezpieczeństwa mieszkańcom gminy i osobom przebywającym czasowo na terenie gminy,
- współdziałanie z organizacjami zajmującymi się organizowaniem i niesieniem pomocy i ratunku,
- zgromadzenia i imprezy masowe.
7. Sprawy wojskowe, w tym:
- organizacja kwalifikacji wojskowej,
- reklamowanie osób od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w czasie ogłoszenia mobilizacji i czasie wojny.
8. Koordynowanie działań z zakresu ochrony informacji niejawnych oraz prowadzenie kancelarii dokumentów niejawnych,
9. Prowadzenie i obsługa monitoringu miejskiego.