ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Iławy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2010-02-05 19:54:57 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Wydział Organizacyjno-Obywatelski
 
Kierownik Wydziału: mgr Anna Empel - Sekretarz Miasta Iławy
Tel: (0 prefix 89) 649-01-05

Wydział Organizacyjno-Obywatelski podlega bezpośrednio Sekretarzowi Miasta.

Zadania Wydziału:

 

1)      opracowywanie propozycji zmian struktury organizacyjnej Urzędu oraz opracowywanie projektów regulaminów, instrukcji, zarządzeń i pism ogólnych Burmistrza,

2)      prowadzenie spraw związanych ze skargami, wnioskami, interwencjami oraz interpelacjami senatorów i posłów Rzeczypospolitej Polskiej,

3)      nadzorowanie stosowania Kodeksu Postępowania Administracyjnego, przepisów instrukcji kancelaryjnej oraz współdziałanie w tym zakresie z Radcą Prawnym,

4)      okresowe kontrole obiegu dokumentów i trybu załatwiania spraw,

5)      prowadzenie kancelarii, archiwum Urzędu, biblioteki, tablic informacyjnych,

6)      obsługa Sekretariatu Burmistrza i jego Zastępcy,

7)      organizowanie rozprowadzania dużej ilości decyzji i wezwań na terenie Miasta,

8)      prowadzenie spraw kadrowych i szkoleniowych pracowników Urzędu oraz kierowników komunalnych jednostek organizacyjnych,

9)      organizacja wyborów prezydenckich, do Sejmu i Senatu RP, do Rady Miejskiej
na Burmistrza oraz referendów,

10)  ewidencja i przechowywanie Statutów i regulaminów jednostek organizacyjnych Miasta,

11)  prowadzenie spraw z zakresu informatyki i komputeryzacji Urzędu,

12)  opracowanie i nadzór nad realizacją strategii informatyzacji Urzędu,

13)  przygotowanie i kontrola realizacji umów związanych z informatyzacją Urzędu,

14)  administrowanie infrastrukturą teleinformacyjną Urzędu: serwisami, usługami sieciowymi oraz systemami baz danych

15)  nadzór nad aktualizacją systemów,

16)  sprawowanie nadzoru nad modernizowaniem, naprawianiem i konserwowaniem sprzętu komputerowego, drukarek oraz sieci komputerowej,

17)  koordynacja i nadzór nad udostępnianiem łączy internetowych, stron WWW i poczty elektronicznej,

18)  testowanie sprzętu komputerowego i oprogramowania,

19)  prowadzenie Punktu Obsługi Interesantów,

20)  udzielanie informacji o funkcjonowaniu Urzędu w zakresie zadań Wydziałów oraz właściwości jednostek organizacyjnych Miasta,

21)  udzielanie informacji o sposobie załatwienia spraw w Urzędzie,

22)  udzielanie informacji o podmiotach gospodarczych, instytucjach i stowarzyszeniach działających na terenie Miasta,

23)  udostępnianie interesantom odpowiednich formularzy i druków,

24)  doskonalenie istniejących metod i form obsługi interesantów,

25)  dysponowanie wzorami druków, materiałami instruktażowymi i promocyjnymi Miasta z uwzględnieniem potrzeb interesantów,

26)  opieka merytoryczna i nadzór nad działalnością Młodzieżowej Rady Miasta,

27)  przygotowywanie sal konferencyjnych do Sesji, narad, posiedzeń, zebrań i konferencji,

28)  prowadzenie usług poligraficznych,

29)  obsługa samochodu osobowego na potrzeby Urzędu,

30)  zaopatrzenie materiałowe i techniczne na cele administracyjne, zakup inwentarza ruchomego, materiałów i pomocy biurowych, druków i formularzy oraz konserwacja sprzętu biurowego,

31)  prowadzenie działalności socjalnej Urzędu,

32)  administrowanie i remontowanie budynku Urzędu,

33)  prowadzenie spraw związanych z przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zabezpieczenie p.poż.

34)  organizowanie spotkań Burmistrza z przedstawicielami różnych instytucji, organizacji itp.

35)  koordynowanie spraw ochrony zdrowia, kultury, kultury fizycznej i sportu, turystyki, opieki społecznej i oświaty publicznej we współdziałaniu z powołanymi jednostkami organizacyjnymi Miasta,

36)  prowadzenie spraw związanych z realizacją ustawy o zamówieniach publicznych wraz z przepisami wykonawczymi, szkoleniem, nadzorowaniem i koordynowanie działań Wydziałów w tym zakresie,

37)  prowadzenie spraw związanych z obowiązkiem składania oświadczeń majątkowych,

38)  gromadzenie dokumentów organizacyjnych gminnych spółek prawa handlowego,

39)  prowadzenie ewidencji ludności,

40)  wydawanie decyzji w sprawach zameldowania i wymeldowania,

41)  udzielanie informacji o danych osobowych,

42)  wydawanie zaświadczeń o zameldowaniu, dopełnieniu obowiązku meldunkowego oraz wyciągu z rejestru mieszkańców,

43)  współdziałanie z Rządowym Centrum Informatycznym “PESEL”,

44)  prowadzenie rejestru mieszkańców w formie elektronicznej,

45)  prowadzenie spraw związanych z wydawaniem dokumentów tożsamości,

46)  przyjmowanie i opracowywanie dokumentów stanowiących podstawę wydania dokumentu stwierdzającego tożsamość,

47)  wprowadzanie wniosków o wydanie dowodu osobistego do komputerowej bazy danych oraz wydawanie dokumentów tożsamości,

48)  współpraca z zakładami karnymi w zakresie wydawania dowodów osobistych osobom odbywającym karę pozbawienia wolności,

49)  przekazywanie kopert osobowych organom właściwym ze względu na miejsce zamieszkania osoby zmieniającej dokument tożsamości,

50)  nanoszenie informacji o wydanym dokumencie tożsamości oraz danych w nim zawartych do komputerowej bazy danych,

51)  prowadzenie rejestru wyborców i jego bieżąca aktualizacja;

52)  prowadzenie postępowania w sprawach o wpis do rejestru wyborców;

53)  wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania;

54)  prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej,

55)  przyjmowanie wniosków podmiotów zgłaszających rozpoczęcie, zmiany lub zakończenie działalności,

56)  wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej oraz decyzji o wykreśleniu z ewidencji,

57)  współpraca z Urzędem Skarbowym, ZUS-em i innymi organami odnośnie nowopowstałych podmiotów gospodarczych oraz zmian w strukturze ewidencjonowanej działalności gospodarczej,

58)  analizowanie funkcjonowania placówek handlowych i usługowych pod kątem zabezpieczenia potrzeb mieszkańców,

59)  opiniowanie i kompletowanie wniosków w sprawie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,

60)  opiniowanie i kompletowanie wniosków w sprawie cofnięcia zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,

61)  opiniowanie i kompletowanie wniosków w sprawie licencji na wykonywanie transportu osobowego TAXI,

62)  wykonywanie prac związanych z działalnością Rady i jej organów,

63)  organizowanie pracy radnych,

64)  ewidencjonowanie wniosków komisji oraz wniosków i interpelacji radnych,

65)  zawiadamianie radnych oraz członków Komisji o terminach obrad Sesji, posiedzeniach Komisji i protokołowanie posiedzeń,

66)  dostarczanie radnym i członkom Komisji materiałów na posiedzenia,

67)  prowadzenie rejestrów materiałów wpływających do Rady celem ich rozpatrzenia przez właściwe Komisje Rady,

68)  czuwanie nad właściwym obiegiem dokumentów związanych z pracą Komisji,

69)  obsługa Sesji Rady,

70)  dostarczanie radnym materiałów na Sesję,

71)  prowadzenie korespondencji przewodniczącego Rady,

72)  współpraca z wydziałami merytorycznymi w zakresie opracowywania projektów aktów stanowionych przez organy gminy,

73)  pilnowanie terminowego przygotowania materiałów na Sesje Rady oraz posiedzenia Komisji,

74)  prowadzenie ewidencji uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza,

75)  przekazywanie do realizacji przez Kierowników Wydziałów uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza,

76)  opracowywanie w zakresie zleconym przez Radę informacji o prawidłowości i  terminowości realizacji wniosków Komisji, interpelacji i wniosków Radnych oraz działalności Komisji,

77)  czuwanie nad zabezpieczeniem praw Radnych,

78)  współdziałanie w przygotowywaniu projektów planów spotkań radnych z wyborcami oraz dyżurów w okręgach wyborczych,

79)  podejmowanie w zakresie zleconym przez Radę czynności zmierzających do zapewnienia współdziałania Rady i jej organów z organizacjami społeczno - politycznymi 
i samorządowymi,

80)  organizowanie narad Kierowników Wydziałów i Kierowników jednostek organizacyjnych Miasta wraz z protokołowaniem posiedzeń oraz kontrola wykonania ustaleń,

81)  wydawanie zezwoleń na przewozy regularne w krajowym transporcie drogowym na liniach komunikacyjnych w komunikacji miejskiej.”

 

Do właściwości i zadań Wydziału Organizacyjno-Obywatelskego należy całość spraw związanych z organizacją pracy Urzędu, obsługą kancelaryjno - techniczną Burmistrza, obsługą interesanta w Punkcie Obsługi Interesantów, prowadzeniem koordynacji i współdziałania w zakresie zamówień publicznych, a także prowadzeniem koordynacji i współdziałania w zakresie ochrony zdrowia, kultury, sportu, oświaty i spraw społecznych, a w szczególności:

OO

Wydział Organizacyjno-Obywatelski

Kierownik Wydziału: mgr Anna Empel - Sekretarz Miasta Iławy
Tel: (0 prefix 89) 649-01-05

Wydział Organizacyjno-Obywatelski podlega bezpośrednio Sekretarzowi Miasta.

Zadania Wydziału:

 

1)      opracowywanie propozycji zmian struktury organizacyjnej Urzędu oraz opracowywanie projektów regulaminów, instrukcji, zarządzeń i pism ogólnych Burmistrza,

2)      prowadzenie spraw związanych ze skargami, wnioskami, interwencjami oraz interpelacjami senatorów i posłów Rzeczypospolitej Polskiej,

3)      nadzorowanie stosowania Kodeksu Postępowania Administracyjnego, przepisów instrukcji kancelaryjnej oraz współdziałanie w tym zakresie z Radcą Prawnym,

4)      okresowe kontrole obiegu dokumentów i trybu załatwiania spraw,

5)      prowadzenie kancelarii, archiwum Urzędu, biblioteki, tablic informacyjnych,

6)      obsługa Sekretariatu Burmistrza i jego Zastępcy,

7)      organizowanie rozprowadzania dużej ilości decyzji i wezwań na terenie Miasta,

8)      prowadzenie spraw kadrowych i szkoleniowych pracowników Urzędu oraz kierowników komunalnych jednostek organizacyjnych,

9)      organizacja wyborów prezydenckich, do Sejmu i Senatu RP, do Rady Miejskiej
na Burmistrza oraz referendów,

10)  ewidencja i przechowywanie Statutów i regulaminów jednostek organizacyjnych Miasta,

11)  prowadzenie spraw z zakresu informatyki i komputeryzacji Urzędu,

12)  opracowanie i nadzór nad realizacją strategii informatyzacji Urzędu,

13)  przygotowanie i kontrola realizacji umów związanych z informatyzacją Urzędu,

14)  administrowanie infrastrukturą teleinformacyjną Urzędu: serwisami, usługami sieciowymi oraz systemami baz danych

15)  nadzór nad aktualizacją systemów,

16)  sprawowanie nadzoru nad modernizowaniem, naprawianiem i konserwowaniem sprzętu komputerowego, drukarek oraz sieci komputerowej,

17)  koordynacja i nadzór nad udostępnianiem łączy internetowych, stron WWW i poczty elektronicznej,

18)  testowanie sprzętu komputerowego i oprogramowania,

19)  prowadzenie Punktu Obsługi Interesantów,

20)  udzielanie informacji o funkcjonowaniu Urzędu w zakresie zadań Wydziałów oraz właściwości jednostek organizacyjnych Miasta,

21)  udzielanie informacji o sposobie załatwienia spraw w Urzędzie,

22)  udzielanie informacji o podmiotach gospodarczych, instytucjach i stowarzyszeniach działających na terenie Miasta,

23)  udostępnianie interesantom odpowiednich formularzy i druków,

24)  doskonalenie istniejących metod i form obsługi interesantów,

25)  dysponowanie wzorami druków, materiałami instruktażowymi i promocyjnymi Miasta z uwzględnieniem potrzeb interesantów,

26)  opieka merytoryczna i nadzór nad działalnością Młodzieżowej Rady Miasta,

27)  przygotowywanie sal konferencyjnych do Sesji, narad, posiedzeń, zebrań i konferencji,

28)  prowadzenie usług poligraficznych,

29)  obsługa samochodu osobowego na potrzeby Urzędu,

30)  zaopatrzenie materiałowe i techniczne na cele administracyjne, zakup inwentarza ruchomego, materiałów i pomocy biurowych, druków i formularzy oraz konserwacja sprzętu biurowego,

31)  prowadzenie działalności socjalnej Urzędu,

32)  administrowanie i remontowanie budynku Urzędu,

33)  prowadzenie spraw związanych z przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zabezpieczenie p.poż.

34)  organizowanie spotkań Burmistrza z przedstawicielami różnych instytucji, organizacji itp.

35)  koordynowanie spraw ochrony zdrowia, kultury, kultury fizycznej i sportu, turystyki, opieki społecznej i oświaty publicznej we współdziałaniu z powołanymi jednostkami organizacyjnymi Miasta,

36)  prowadzenie spraw związanych z realizacją ustawy o zamówieniach publicznych wraz z przepisami wykonawczymi, szkoleniem, nadzorowaniem i koordynowanie działań Wydziałów w tym zakresie,

37)  prowadzenie spraw związanych z obowiązkiem składania oświadczeń majątkowych,

38)  gromadzenie dokumentów organizacyjnych gminnych spółek prawa handlowego,

39)  prowadzenie ewidencji ludności,

40)  wydawanie decyzji w sprawach zameldowania i wymeldowania,

41)  udzielanie informacji o danych osobowych,

42)  wydawanie zaświadczeń o zameldowaniu, dopełnieniu obowiązku meldunkowego oraz wyciągu z rejestru mieszkańców,

43)  współdziałanie z Rządowym Centrum Informatycznym “PESEL”,

44)  prowadzenie rejestru mieszkańców w formie elektronicznej,

45)  prowadzenie spraw związanych z wydawaniem dokumentów tożsamości,

46)  przyjmowanie i opracowywanie dokumentów stanowiących podstawę wydania dokumentu stwierdzającego tożsamość,

47)  wprowadzanie wniosków o wydanie dowodu osobistego do komputerowej bazy danych oraz wydawanie dokumentów tożsamości,

48)  współpraca z zakładami karnymi w zakresie wydawania dowodów osobistych osobom odbywającym karę pozbawienia wolności,

49)  przekazywanie kopert osobowych organom właściwym ze względu na miejsce zamieszkania osoby zmieniającej dokument tożsamości,

50)  nanoszenie informacji o wydanym dokumencie tożsamości oraz danych w nim zawartych do komputerowej bazy danych,

51)  prowadzenie rejestru wyborców i jego bieżąca aktualizacja;

52)  prowadzenie postępowania w sprawach o wpis do rejestru wyborców;

53)  wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania;

54)  prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej,

55)  przyjmowanie wniosków podmiotów zgłaszających rozpoczęcie, zmiany lub zakończenie działalności,

56)  wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej oraz decyzji o wykreśleniu z ewidencji,

57)  współpraca z Urzędem Skarbowym, ZUS-em i innymi organami odnośnie nowopowstałych podmiotów gospodarczych oraz zmian w strukturze ewidencjonowanej działalności gospodarczej,

58)  analizowanie funkcjonowania placówek handlowych i usługowych pod kątem zabezpieczenia potrzeb mieszkańców,

59)  opiniowanie i kompletowanie wniosków w sprawie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,

60)  opiniowanie i kompletowanie wniosków w sprawie cofnięcia zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,

61)  opiniowanie i kompletowanie wniosków w sprawie licencji na wykonywanie transportu osobowego TAXI,

62)  wykonywanie prac związanych z działalnością Rady i jej organów,

63)  organizowanie pracy radnych,

64)  ewidencjonowanie wniosków komisji oraz wniosków i interpelacji radnych,

65)  zawiadamianie radnych oraz członków Komisji o terminach obrad Sesji, posiedzeniach Komisji i protokołowanie posiedzeń,

66)  dostarczanie radnym i członkom Komisji materiałów na posiedzenia,

67)  prowadzenie rejestrów materiałów wpływających do Rady celem ich rozpatrzenia przez właściwe Komisje Rady,

68)  czuwanie nad właściwym obiegiem dokumentów związanych z pracą Komisji,

69)  obsługa Sesji Rady,

70)  dostarczanie radnym materiałów na Sesję,

71)  prowadzenie korespondencji przewodniczącego Rady,

72)  współpraca z wydziałami merytorycznymi w zakresie opracowywania projektów aktów stanowionych przez organy gminy,

73)  pilnowanie terminowego przygotowania materiałów na Sesje Rady oraz posiedzenia Komisji,

74)  prowadzenie ewidencji uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza,

75)  przekazywanie do realizacji przez Kierowników Wydziałów uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza,

76)  opracowywanie w zakresie zleconym przez Radę informacji o prawidłowości i  terminowości realizacji wniosków Komisji, interpelacji i wniosków Radnych oraz działalności Komisji,

77)  czuwanie nad zabezpieczeniem praw Radnych,

78)  współdziałanie w przygotowywaniu projektów planów spotkań radnych z wyborcami oraz dyżurów w okręgach wyborczych,

79)  podejmowanie w zakresie zleconym przez Radę czynności zmierzających do zapewnienia współdziałania Rady i jej organów z organizacjami społeczno - politycznymi 
i samorządowymi,

80)  organizowanie narad Kierowników Wydziałów i Kierowników jednostek organizacyjnych Miasta wraz z protokołowaniem posiedzeń oraz kontrola wykonania ustaleń,

81)  wydawanie zezwoleń na przewozy regularne w krajowym transporcie drogowym na liniach komunikacyjnych w komunikacji miejskiej.”

 

Do właściwości i zadań Wydziału Organizacyjno-Obywatelskego należy całość spraw związanych z organizacją pracy Urzędu, obsługą kancelaryjno - techniczną Burmistrza, obsługą interesanta w Punkcie Obsługi Interesantów, prowadzeniem koordynacji i współdziałania w zakresie zamówień publicznych, a także prowadzeniem koordynacji i współdziałania w zakresie ochrony zdrowia, kultury, sportu, oświaty i spraw społecznych, a w szczególności:
« powrót do poprzedniej strony