Ekran szczegółów informacji
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2017-02-17 09:44:05 przez Arkadiusz Kasiułajtis
Osoba kontaktowa
Beata Piekarska, Ewelina Ciurkowska
Miejsce załatwienia
Wydział Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Iławy, Dowody Osobiste, pok. 115
Telefon kontaktowy
(89) 649-01-42
(89) 649-01-45
Termin i sposób załatwiania
Osoba, która utraciła dowód osobisty jest zobowiązana niezwłocznie zawiadomić o tym najbliższy urząd gminy lub konsulat. Zawiadomienie składa się w formie pisemnej. Jednostki konsularne wydają zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego i niezwłocznie zawiadamiają wystawcę dokumentu w celu jego unieważnienia.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych;
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 5 października 2021 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego, jego wydawania i odbioru oraz utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu;
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
Inne informacje
Zawiadomienie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego wymaga osobistego stawiennictwa osoby, która utraciła dowód osobisty, a w przypadku osób małoletnich lub osób ubezwłasnowolnionych odpowiednio rodzica lub opiekuna prawnego.
Uszkodzony dowód osobisty stanowi załącznik do formularza.
Osoba, która odnalazła dowód osobisty innej osoby, jest zobowiązana niezwłocznie przekazać ten dokument najbliższemu organowi gminy, policji lub innemu organowi administracji publicznej