ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Iławy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Urząd Stanu Cywilnego

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2010-02-07 12:49:49 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Urząd Stanu Cywilnego
ul. Niepodległości 13
14-200 Iława
tel. (89) 6494985 lub 6490124, 6490125
Kierownik – Beata Kurnikowska

z-ca Kierownika – Emilia Dolecka
z-ca Kierownika Jutyna Chorzelewska
Godziny pracy USC
Poniedziałek 8.00 – 16.00
od wtorku do piątku 7.15 – 15.15
 
Informacja
Podaje się do wiadomości Nr konta na które wpłaca się opłatę skarbową.
Urząd Miasta Iławy
Ul. Niepodległości 13
14-200 Iława
Bank Millennium S.A. W-wa.
02116022020000000070452838
 
Urząd Stanu Cywilnego obejmuje swoją właściwością Miasto i Gminę Iława, i realizuje zadania wynikające z prawa o aktach stanu cywilnego, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego oraz innych ustaw szczególnych, a w szczególności do jego zadań i właściwości należy:
  1. prowadzenie spraw z zakresu rejestracji urodzeń, małżeństw i zgonów; rejestracja bieżąca prowadzona w rejestrze stanu cywilnego w formie aktów stanu cywilnego oraz prowadzenie akt zbiorowych do wymienionych zdarzeń,
  2. dokonywanie zmian w treści aktów stanu cywilnego , wydawanie odpisów z tych aktów oraz odpisów  aktów stanu cywilnego sporządzanych w  innych  urzędach  stanu cywilnego, migracja  aktów stanu cywilnego  /przenoszenie aktów stanu cywilnego sporządzonych w księgach stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego,
  3. wydawanie zaświadczeń i  przyjmowanie oświadczeń woli,
  4. wydawanie decyzji, zezwoleń, postanowień dotyczących zdarzeń stanu cywilnego,
  5. wydawanie decyzji w sprawie zmiany imienia i nazwiska,
  6. sporządzanie testamentu allograficznego,
  7. rejestracja i aktualizacja danych w rejestrze PESEL,
  8. organizacja jubileuszu 50- lecia pożycia małżeńskiego,
  9. prowadzenie archiwum urzędu stanu cywilnego (archiwizacja , przekazanie dokumentów do archiwum państwowego i archiwum zakładowego),
  10. sporządzanie statystyk i sprawozdań z zakresu realizowanych zadań - dla urzędu statystycznego i organu nadzoru. 
UWAGA !!!
W związku z postanowieniami ustawy z dnia 17 października 2008 r. o zmianie imienia i nazwiska (Dz. U. Nr 220, poz. 1414 z 2009 r.), uprawnienia w zakresie orzekania w sprawach zmiany imion i nazwisk od starostw przejęli kierownicy urzędów stanu cywilnego.
« powrót do poprzedniej strony