ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Iławy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Wymeldowanie lub uchylenie zameldowania (wymeldowania) w drodze decyzji administracyjnej.

Informacja ogłoszona dnia 2017-02-28 10:17:45 przez Arkadiusz Kasiułajtis, informacja należąca do archiwum

Osoba kontaktowa

Marlena Słupińska
Ewelina Jankowska

Miejsce załatwienia

Urząd Miejski w Iławie, Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich, pokój nr 114

Telefon kontaktowy

(89) 649-01-40
(89) 649-01-41

Sposób załatwiania

Organ gminy wydaje z urzędu lub na wniosek właściciela lub podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu decyzję w sprawie wymeldowania obywatela polskiego, który opuścił miejsce pobytu stałego albo opuścił miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu i nie dopełnił obowiązku wymeldowania.
Na wniesione lub z urzędu organ I instancji przeprowadza szczegółowe postępowanie wyjaśniające, polegające m.in. na przesłuchaniu stron i świadków wskazanych przez strony lub wezwanych z urzędu, informacji uzyskanych od  organów Policji, Sądów, organów  paszportowych, polskich placówek dyplomatycznych, Biura Informacji i Statystyki Centralnego Zarządu Służby Więziennej lub  Krajowego Rejestru Karnego, oględzin w lokalu.

Termin załatwienia

Termin załatwiania sprawy biegnie od dnia złożenia (wpływu) podania (wniosku) do Urzędu Miejskiego w Iławie. Zgodnie z przepisami kodeksu postępowania administracyjnego niezwłocznie powinny być załatwiane sprawy, które mogą być rozpatrzone w oparciu o dowody przedstawione przez stronę łącznie z żądaniem wszczęcia postępowania lub w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane albo znane z urzędu organowi, przed którym toczy się postępowanie, bądź możliwe do ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza organ; Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania; W/w terminów nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu; O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie, organ gminy zobowiązany jest zawiadomić strony, podając przyczyny zwłoki i wskazać nowy termin załatwienia sprawy.

Wymagane dokumenty

Wnioskodawca ubiegający się o wymeldowanie osoby nie przebywającej w miejscu zameldowania, lub ubiegający się o uchylenie zameldowania (wymeldowania) powinien:
  1. złożyć podanie, ze szczegółowym wyjaśnieniem czasu i okoliczności opuszczenie mieszkania lub wskazania bezprawności dokonanego zameldowania (wymeldowania) podać aktualny adres miejsca pobytu lub oświadczyć o braku informacji o miejscu pobytu osoby, której dotyczy podanie,
  2. przedłożyć (do wglądu) oryginały dokumentów potwierdzających fakty opisane  w podaniu (np. sentencję wyroku rozwodowego, wyrok orzekający eksmisję, tytuł prawny do lokalu lub nieruchomości: umowa cywilnoprawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu), których kserokopię należy dołączyć do akt sprawy,
  3. potwierdzenie wniesionej opłaty skarbowej za wydanie decyzji;
  4. dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa, gdy strona działa przez pełnomocnika,
  5. potwierdzenie dokonanej opłaty skarbowej od złożonego dokumentu stwierdzającego dzielenie pełnomocnictwa;

Opłaty

Wydanie decyzji administracyjnej podlega opłacie skarbowej w wysokości 10 zł.
Opłatę skarbową w wysokości 17 zł od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (od każdego stosunku pełnomocnictwa), gdy strona działa przez pełnomocnika
Opłatę skarbową wnosi się:
  • w kasie Urzędu,
  • na rachunek bankowy Bank Milenium S.A. Warszawa Nr 02 1160 2202 0000 0000 7045 2838

Tryb odwoławczy

Od decyzji wydanej przez organ I instancji (decyzji Burmistrza Miasta Iławy) przysługuje pisemne odwołanie do organu II instancji (Wojewody Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie) w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji. 

Podstawa prawna

  • Ustawa z  24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 722 ze zm.),
  • Ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity : (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 23 ze zm.)
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz.1827) oraz część IV załącznika do tej ustawy

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miasta Iławy
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Fiedorowicz Ewa
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2017-02-20
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Fiedorowicz Ewa
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2017-02-20 12:46:47
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2017-02-28 10:17:45
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-02-19 08:03:30
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1364 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony