ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Iławy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2010-02-06 17:48:47 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Kierownik Wydziału: mgr Anna Empel - Sekretarz Miasta Iławy
Tel: (prefix 89) 649-01-05

Wydział Organizacyjno-Obywatelski podlega bezpośrednio Sekretarzowi Miasta.
Zadania Wydziału:
  1. opracowywanie propozycji zmian struktury organizacyjnej Urzędu oraz opracowywanie projektów regulaminów, instrukcji, zarządzeń i pism ogólnych Burmistrza,
  2. prowadzenie spraw związanych ze skargami, wnioskami, interwencjami oraz interpelacjami senatorów i posłów Rzeczypospolitej Polskiej,
  3. nadzorowanie stosowania Kodeksu Postępowania Administracyjnego, przepisów instrukcji kancelaryjnej oraz współdziałanie w tym zakresie z Radcą Prawnym,
  4. okresowe kontrole obiegu dokumentów i trybu załatwiania spraw,
  5. prowadzenie kancelarii, archiwum Urzędu, biblioteki, tablic informacyjnych,
  6. obsługa Sekretariatu Burmistrza i jego Zastępcy,
  7. organizowanie rozprowadzania dużej ilości decyzji i wezwań na terenie Miasta,
  8. prowadzenie spraw kadrowych i szkoleniowych pracowników Urzędu oraz kierowników komunalnych jednostek organizacyjnych,
  9. organizacja wyborów prezydenckich, do Sejmu i Senatu RP, do Rady Miejskiej na Burmistrza oraz referendów,
  10. ewidencja i przechowywanie Statutów i regulaminów jednostek organizacyjnych Miasta,
  11. prowadzenie spraw z zakresu informatyki i komputeryzacji Urzędu,
  12. opracowanie i nadzór nad realizacją strategii informatyzacji Urzędu,
  13. przygotowanie i kontrola realizacji umów związanych z informatyzacją Urzędu,
  14. administrowanie infrastrukturą teleinformacyjną Urzędu: serwisami, usługami sieciowymi oraz systemami baz danych
  15. nadzór nad aktualizacją systemów,
  16. sprawowanie nadzoru nad modernizowaniem, naprawianiem i konserwowaniem sprzętu komputerowego, drukarek oraz sieci komputerowej,
  17. koordynacja i nadzór nad udostępnianiem łączy internetowych, stron WWW i poczty elektronicznej,
  18. testowanie sprzętu komputerowego i oprogramowania,
  19. prowadzenie Punktu Obsługi Interesantów,
  20. udzielanie informacji o funkcjonowaniu Urzędu w zakresie zadań Wydziałów oraz właściwości jednostek organizacyjnych Miasta,
  21. udzielanie informacji o sposobie załatwienia spraw w Urzędzie,
  22. udzielanie informacji o podmiotach gospodarczych, instytucjach i stowarzyszeniach działających na terenie Miasta,
  23. udostępnianie interesantom odpowiednich formularzy i druków,
  24. doskonalenie istniejących metod i form obsługi interesantów,
  25. dysponowanie wzorami druków, materiałami instruktażowymi i promocyjnymi Miasta z uwzględnieniem potrzeb interesantów,
  26. opieka merytoryczna i nadzór nad działalnością Młodzieżowej Rady Miasta,
  27. przygotowywanie sal konferencyjnych do Sesji, narad, posiedzeń, zebrań i konferencji,
  28. prowadzenie usług poligraficznych,
  29. obsługa samochodu osobowego na potrzeby Urzędu,
  30. zaopatrzenie materiałowe i techniczne na cele administracyjne, zakup inwentarza ruchomego, materiałów i pomocy biurowych, druków i formularzy oraz konserwacja sprzętu biurowego,
  31. prowadzenie działalności socjalnej Urzędu,
  32. administrowanie i remontowanie budynku Urzędu,
  33. prowadzenie spraw związanych z przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zabezpieczenie p.poż.
  34. organizowanie spotkań Burmistrza z przedstawicielami różnych instytucji, organizacji itp.
  35. koordynowanie spraw ochrony zdrowia, kultury, kultury fizycznej i sportu, turystyki, opieki społecznej i oświaty publicznej we współdziałaniu z powołanymi jednostkami organizacyjnymi Miasta,
  36. prowadzenie spraw związanych z realizacją ustawy o zamówieniach publicznych wraz z przepisami wykonawczymi, szkoleniem, nadzorowaniem i koordynowanie działań Wydziałów w tym zakresie,
  37. prowadzenie spraw związanych z obowiązkiem składania oświadczeń majątkowych,
  38. gromadzenie dokumentów organizacyjnych gminnych spółek prawa handlowego,
  39. prowadzenie ewidencji ludności,
  40. wydawanie decyzji w sprawach zameldowania i wymeldowania,
  41. udzielanie informacji o danych osobowych,
  42. wydawanie zaświadczeń o zameldowaniu, dopełnieniu obowiązku meldunkowego oraz wyciągu z rejestru mieszkańców,
  43. współdziałanie z Rządowym Centrum Informatycznym “PESEL”,
  44. prowadzenie rejestru mieszkańców w formie elektronicznej,
  45. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem dokumentów tożsamości,
  46. przyjmowanie i opracowywanie dokumentów stanowiących podstawę wydania dokumentu stwierdzającego tożsamość,
  47. wprowadzanie wniosków o wydanie dowodu osobistego do komputerowej bazy danych oraz wydawanie dokumentów tożsamości,
  48. współpraca z zakładami karnymi w zakresie wydawania dowodów osobistych osobom odbywającym karę pozbawienia wolności,
  49. przekazywanie kopert osobowych organom właściwym ze względu na miejsce zamieszkania osoby zmieniającej dokument tożsamości,
  50. nanoszenie informacji o wydanym dokumencie tożsamości oraz danych w nim zawartych do komputerowej bazy danych,
  51. prowadzenie rejestru wyborców i jego bieżąca aktualizacja;
  52. prowadzenie postępowania w sprawach o wpis do rejestru wyborców;
  53. wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania;
  54. prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej,
  55. przyjmowanie wniosków podmiotów zgłaszających rozpoczęcie, zmiany lub zakończenie działalności,
  56. wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej oraz decyzji o wykreśleniu z ewidencji,
  57. współpraca z Urzędem Skarbowym, ZUS-em i innymi organami odnośnie nowopowstałych podmiotów gospodarczych oraz zmian w strukturze ewidencjonowanej działalności gospodarczej,
  58. analizowanie funkcjonowania placówek handlowych i usługowych pod kątem zabezpieczenia potrzeb mieszkańców,
  59. opiniowanie i kompletowanie wniosków w sprawie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
  60. opiniowanie i kompletowanie wniosków w sprawie cofnięcia zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
  61. opiniowanie i kompletowanie wniosków w sprawie licencji na wykonywanie transportu osobowego TAXI,
  62. wykonywanie prac związanych z działalnością Rady i jej organów,
  63. organizowanie pracy radnych,
  64. ewidencjonowanie wniosków komisji oraz wniosków i interpelacji radnych,
  65. zawiadamianie radnych oraz członków Komisji o terminach obrad Sesji, posiedzeniach Komisji i protokołowanie posiedzeń,
  66. dostarczanie radnym i członkom Komisji materiałów na posiedzenia,
  67. prowadzenie rejestrów materiałów wpływających do Rady celem ich rozpatrzenia przez właściwe Komisje Rady,
  68. czuwanie nad właściwym obiegiem dokumentów związanych z pracą Komisji,
  69. obsługa Sesji Rady,
  70. dostarczanie radnym materiałów na Sesję,
  71. prowadzenie korespondencji przewodniczącego Rady,
  72. współpraca z wydziałami merytorycznymi w zakresie opracowywania projektów aktów stanowionych przez organy gminy,
  73. pilnowanie terminowego przygotowania materiałów na Sesje Rady oraz posiedzenia Komisji,
  74. prowadzenie ewidencji uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza,
  75. przekazywanie do realizacji przez Kierowników Wydziałów uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza,
  76. opracowywanie w zakresie zleconym przez Radę informacji o prawidłowości i  terminowości realizacji wniosków Komisji, interpelacji i wniosków Radnych oraz działalności Komisji,
  77. czuwanie nad zabezpieczeniem praw Radnych,
  78. współdziałanie w przygotowywaniu projektów planów spotkań radnych z wyborcami oraz dyżurów w okręgach wyborczych,
  79. podejmowanie w zakresie zleconym przez Radę czynności zmierzających do zapewnienia współdziałania Rady i jej organów z organizacjami społeczno-politycznymi i samorządowymi,
  80. organizowanie narad Kierowników Wydziałów i Kierowników jednostek organizacyjnych Miasta wraz z protokołowaniem posiedzeń oraz kontrola wykonania ustaleń,
  81. wydawanie zezwoleń na przewozy regularne w krajowym transporcie drogowym na liniach komunikacyjnych w komunikacji miejskiej.
     
    Do właściwości i zadań Wydziału Organizacyjno-Obywatelskego należy całość spraw związanych z organizacją pracy Urzędu, obsługą kancelaryjno - techniczną Burmistrza, obsługą interesanta w Punkcie Obsługi Interesantów, prowadzeniem koordynacji i współdziałania w zakresie zamówień publicznych, a także prowadzeniem koordynacji i współdziałania w zakresie ochrony zdrowia, kultury, sportu, oświaty i spraw społecznych, a w szczególności:
 
« powrót do poprzedniej strony