Rejestr zmian
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2010-02-06 17:48:47 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Akapit nr - brak tytułu
Wydział Organizacyjno-Obywatelski
Kierownik Wydziału: mgr Anna Empel - Sekretarz Miasta Iławy
Tel: (prefix 89) 649-01-05
Tel: (prefix 89) 649-01-05
Wydział Organizacyjno-Obywatelski podlega bezpośrednio Sekretarzowi Miasta.
Zadania Wydziału:
- opracowywanie propozycji zmian struktury organizacyjnej Urzędu oraz opracowywanie projektów regulaminów, instrukcji, zarządzeń i pism ogólnych Burmistrza,
- prowadzenie spraw związanych ze skargami, wnioskami, interwencjami oraz interpelacjami senatorów i posłów Rzeczypospolitej Polskiej,
- nadzorowanie stosowania Kodeksu Postępowania Administracyjnego, przepisów instrukcji kancelaryjnej oraz współdziałanie w tym zakresie z Radcą Prawnym,
- okresowe kontrole obiegu dokumentów i trybu załatwiania spraw,
- prowadzenie kancelarii, archiwum Urzędu, biblioteki, tablic informacyjnych,
- obsługa Sekretariatu Burmistrza i jego Zastępcy,
- organizowanie rozprowadzania dużej ilości decyzji i wezwań na terenie Miasta,
- prowadzenie spraw kadrowych i szkoleniowych pracowników Urzędu oraz kierowników komunalnych jednostek organizacyjnych,
- organizacja wyborów prezydenckich, do Sejmu i Senatu RP, do Rady Miejskiej na Burmistrza oraz referendów,
- ewidencja i przechowywanie Statutów i regulaminów jednostek organizacyjnych Miasta,
- prowadzenie spraw z zakresu informatyki i komputeryzacji Urzędu,
- opracowanie i nadzór nad realizacją strategii informatyzacji Urzędu,
- przygotowanie i kontrola realizacji umów związanych z informatyzacją Urzędu,
- administrowanie infrastrukturą teleinformacyjną Urzędu: serwisami, usługami sieciowymi oraz systemami baz danych
- nadzór nad aktualizacją systemów,
- sprawowanie nadzoru nad modernizowaniem, naprawianiem i konserwowaniem sprzętu komputerowego, drukarek oraz sieci komputerowej,
- koordynacja i nadzór nad udostępnianiem łączy internetowych, stron WWW i poczty elektronicznej,
- testowanie sprzętu komputerowego i oprogramowania,
- prowadzenie Punktu Obsługi Interesantów,
- udzielanie informacji o funkcjonowaniu Urzędu w zakresie zadań Wydziałów oraz właściwości jednostek organizacyjnych Miasta,
- udzielanie informacji o sposobie załatwienia spraw w Urzędzie,
- udzielanie informacji o podmiotach gospodarczych, instytucjach i stowarzyszeniach działających na terenie Miasta,
- udostępnianie interesantom odpowiednich formularzy i druków,
- doskonalenie istniejących metod i form obsługi interesantów,
- dysponowanie wzorami druków, materiałami instruktażowymi i promocyjnymi Miasta z uwzględnieniem potrzeb interesantów,
- opieka merytoryczna i nadzór nad działalnością Młodzieżowej Rady Miasta,
- przygotowywanie sal konferencyjnych do Sesji, narad, posiedzeń, zebrań i konferencji,
- prowadzenie usług poligraficznych,
- obsługa samochodu osobowego na potrzeby Urzędu,
- zaopatrzenie materiałowe i techniczne na cele administracyjne, zakup inwentarza ruchomego, materiałów i pomocy biurowych, druków i formularzy oraz konserwacja sprzętu biurowego,
- prowadzenie działalności socjalnej Urzędu,
- administrowanie i remontowanie budynku Urzędu,
- prowadzenie spraw związanych z przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zabezpieczenie p.poż.
- organizowanie spotkań Burmistrza z przedstawicielami różnych instytucji, organizacji itp.
- koordynowanie spraw ochrony zdrowia, kultury, kultury fizycznej i sportu, turystyki, opieki społecznej i oświaty publicznej we współdziałaniu z powołanymi jednostkami organizacyjnymi Miasta,
- prowadzenie spraw związanych z realizacją ustawy o zamówieniach publicznych wraz z przepisami wykonawczymi, szkoleniem, nadzorowaniem i koordynowanie działań Wydziałów w tym zakresie,
- prowadzenie spraw związanych z obowiązkiem składania oświadczeń majątkowych,
- gromadzenie dokumentów organizacyjnych gminnych spółek prawa handlowego,
- prowadzenie ewidencji ludności,
- wydawanie decyzji w sprawach zameldowania i wymeldowania,
- udzielanie informacji o danych osobowych,
- wydawanie zaświadczeń o zameldowaniu, dopełnieniu obowiązku meldunkowego oraz wyciągu z rejestru mieszkańców,
- współdziałanie z Rządowym Centrum Informatycznym “PESEL”,
- prowadzenie rejestru mieszkańców w formie elektronicznej,
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem dokumentów tożsamości,
- przyjmowanie i opracowywanie dokumentów stanowiących podstawę wydania dokumentu stwierdzającego tożsamość,
- wprowadzanie wniosków o wydanie dowodu osobistego do komputerowej bazy danych oraz wydawanie dokumentów tożsamości,
- współpraca z zakładami karnymi w zakresie wydawania dowodów osobistych osobom odbywającym karę pozbawienia wolności,
- przekazywanie kopert osobowych organom właściwym ze względu na miejsce zamieszkania osoby zmieniającej dokument tożsamości,
- nanoszenie informacji o wydanym dokumencie tożsamości oraz danych w nim zawartych do komputerowej bazy danych,
- prowadzenie rejestru wyborców i jego bieżąca aktualizacja;
- prowadzenie postępowania w sprawach o wpis do rejestru wyborców;
- wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania;
- prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej,
- przyjmowanie wniosków podmiotów zgłaszających rozpoczęcie, zmiany lub zakończenie działalności,
- wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej oraz decyzji o wykreśleniu z ewidencji,
- współpraca z Urzędem Skarbowym, ZUS-em i innymi organami odnośnie nowopowstałych podmiotów gospodarczych oraz zmian w strukturze ewidencjonowanej działalności gospodarczej,
- analizowanie funkcjonowania placówek handlowych i usługowych pod kątem zabezpieczenia potrzeb mieszkańców,
- opiniowanie i kompletowanie wniosków w sprawie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
- opiniowanie i kompletowanie wniosków w sprawie cofnięcia zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
- opiniowanie i kompletowanie wniosków w sprawie licencji na wykonywanie transportu osobowego TAXI,
- wykonywanie prac związanych z działalnością Rady i jej organów,
- organizowanie pracy radnych,
- ewidencjonowanie wniosków komisji oraz wniosków i interpelacji radnych,
- zawiadamianie radnych oraz członków Komisji o terminach obrad Sesji, posiedzeniach Komisji i protokołowanie posiedzeń,
- dostarczanie radnym i członkom Komisji materiałów na posiedzenia,
- prowadzenie rejestrów materiałów wpływających do Rady celem ich rozpatrzenia przez właściwe Komisje Rady,
- czuwanie nad właściwym obiegiem dokumentów związanych z pracą Komisji,
- obsługa Sesji Rady,
- dostarczanie radnym materiałów na Sesję,
- prowadzenie korespondencji przewodniczącego Rady,
- współpraca z wydziałami merytorycznymi w zakresie opracowywania projektów aktów stanowionych przez organy gminy,
- pilnowanie terminowego przygotowania materiałów na Sesje Rady oraz posiedzenia Komisji,
- prowadzenie ewidencji uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza,
- przekazywanie do realizacji przez Kierowników Wydziałów uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza,
- opracowywanie w zakresie zleconym przez Radę informacji o prawidłowości i terminowości realizacji wniosków Komisji, interpelacji i wniosków Radnych oraz działalności Komisji,
- czuwanie nad zabezpieczeniem praw Radnych,
- współdziałanie w przygotowywaniu projektów planów spotkań radnych z wyborcami oraz dyżurów w okręgach wyborczych,
- podejmowanie w zakresie zleconym przez Radę czynności zmierzających do zapewnienia współdziałania Rady i jej organów z organizacjami społeczno-politycznymi i samorządowymi,
- organizowanie narad Kierowników Wydziałów i Kierowników jednostek organizacyjnych Miasta wraz z protokołowaniem posiedzeń oraz kontrola wykonania ustaleń,
- wydawanie zezwoleń na przewozy regularne w krajowym transporcie drogowym na liniach komunikacyjnych w komunikacji miejskiej.
Do właściwości i zadań Wydziału Organizacyjno-Obywatelskego należy całość spraw związanych z organizacją pracy Urzędu, obsługą kancelaryjno - techniczną Burmistrza, obsługą interesanta w Punkcie Obsługi Interesantów, prowadzeniem koordynacji i współdziałania w zakresie zamówień publicznych, a także prowadzeniem koordynacji i współdziałania w zakresie ochrony zdrowia, kultury, sportu, oświaty i spraw społecznych, a w szczególności: