ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Iławy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2021-08-27 15:01:15 przez Tomasz Zagajewski

Akapit nr - brak tytułu

Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB) – obowiązek składania deklaracji
od 1 lipca 2021 r.
 
Od 1 lipca 2021 r. na każdego właściciela lub zarządcę nieruchomości został nałożony nowy obowiązek wynikający z zapisów nowelizacji Ustawy o wspieraniu termomodernizacji
i remontów - złożenie deklaracji dotyczącej sposobu ogrzewania (źródeł ciepła i spalania paliw).
Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB) obejmie całą Polskę. System został oparty na założeniu weryfikacji wprowadzanych danych przez osoby dokonujące inwentaryzacji budynku podczas niezależnych od siebie czynności. W deklaracji obywatel wskaże podstawowy zakres danych dotyczący jego budynku. Prawidłowość wprowadzonych danych zostanie następnie zweryfikowana, np. przez kominiarza przeprowadzającego przegląd komina, który potwierdzi to co zostało wskazane w deklaracji, uzupełni o dodatkowe dane lub dokona modyfikacji już tych istniejących.
Za stworzenie, wdrożenie i prowadzenie ewidencji odpowiedzialny jest Główny Urząd Nadzoru Budowlanego (GUNB). Baza zawierać będzie informacje zarówno na temat domów mieszkalnych, jak
i budynków użyteczności publicznej czy lokali usługowych, handlowych, itp. Do CEEB będą również wprowadzane informacje pochodzące z rejestrów kontroli i interwencji. Ustawa wymienia m.in. kontrole kominiarskie, kontrole prowadzone przez inspekcję ochrony środowiska, kontrole dotyczące gospodarowania odpadami czy ściekami.
Wszystkie regulacje dotyczące Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków zostały sformułowane i zdefiniowane w rozdziale 5a ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków.
Kto i w jakim terminie musi złożyć deklarację?
Złożenie deklaracji jest obowiązkowe. Każdy właściciel lub  zarządca budynku musi złożyć deklarację z informacją o zainstalowanym źródle ciepła i spalania paliw. W przypadku mieszkania w bloku to zarządca jest zobowiązany zgłosić wspólne źródło ciepła. Natomiast jeżeli w lokalu jest indywidualne źródło ciepła np. kominek to taką deklarację trzeba złożyć samodzielnie.
Dla budynków, które już istnieją właściciel lub zarządca na złożenie deklaracji będzie miał 12 miesięcy (od 1 lipca 2021r.) W przypadku nowego budynku, w którym zostało uruchomione źródło ciepła/spalania paliw termin na złożenie deklaracji wynosi 14 dni.
W jaki sposób można złożyć deklarację?
Deklarację można złożyć na 2 sposoby:
w formie elektronicznej – za pośrednictwem systemu teleinformatycznego CEEB https://zone.gunb.gov.pl/ , przy użyciu Profilu Zaufanego lub dowodu osobistego z warstwą elektroniczną – jest to najszybszy i najwygodniejszy sposób, który pozwala złożyć deklarację  bez wychodzenia z domu,
w formie papierowej – wypełniony dokument można wysłać listem albo złożyć osobiście
w kancelarii ogólnej Urzędu Miasta Jarosławia, pok. nr 2 (zgodnie z lokalizacją budynku).
 
Wzór deklaracji dostępny jest do pobrania tutaj: https://zone.gunb.gov.pl/dokumenty-do-pobrania/.
Jakie dane należy podać w deklaracji?
Zgodnie z ustawą o termomodernizacji deklaracja zawiera takie informacje jak:
1) imię i nazwisko właściciela lub nazwę zarządcy budynku oraz dane adresowe właściciela lub zarządcy budynku;
2) dane adresowe nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw;
3) informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach;
4) numer telefonu właściciela lub zarządcy (opcjonalnie);
5) adres e-mail (opcjonalnie).
 
Aby dowiedzieć się więcej na temat Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków zachęcamy do zapoznania się z informacjami dostępnymi na stronie Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego pod adresem: https://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq
 
Szczegółowe informacje można także uzyskać w siedzibie Urzędu Miasta Iławy, ul. Niepodległości 13 oraz pod numerem telefonu 89 649 01 56.

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony