Ekran szczegółów informacji
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków
Informacja ogłoszona dnia 2021-08-27 15:01:15 przez Tomasz Zagajewski
Akapit nr 1 - brak tytułu
Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB) – obowiązek składania deklaracji
od 1 lipca 2021 r.
od 1 lipca 2021 r.
Od 1 lipca 2021 r. na każdego właściciela lub zarządcę nieruchomości został nałożony nowy obowiązek wynikający z zapisów nowelizacji Ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów - złożenie deklaracji dotyczącej sposobu ogrzewania (źródeł ciepła i spalania paliw).
Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB) obejmie całą Polskę. System został oparty na założeniu weryfikacji wprowadzanych danych przez osoby dokonujące inwentaryzacji budynku podczas niezależnych od siebie czynności. W deklaracji obywatel wskaże podstawowy zakres danych dotyczący jego budynku. Prawidłowość wprowadzonych danych zostanie następnie zweryfikowana, np. przez kominiarza przeprowadzającego przegląd komina, który potwierdzi to co zostało wskazane w deklaracji, uzupełni o dodatkowe dane lub dokona modyfikacji już tych istniejących.
Za stworzenie, wdrożenie i prowadzenie ewidencji odpowiedzialny jest Główny Urząd Nadzoru Budowlanego (GUNB). Baza zawierać będzie informacje zarówno na temat domów mieszkalnych, jak i budynków użyteczności publicznej czy lokali usługowych, handlowych, itp. Do CEEB będą również wprowadzane informacje pochodzące z rejestrów kontroli i interwencji. Ustawa wymienia m.in. kontrole kominiarskie, kontrole prowadzone przez inspekcję ochrony środowiska, kontrole dotyczące gospodarowania odpadami czy ściekami.
Wszystkie regulacje dotyczące Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków zostały sformułowane i zdefiniowane w rozdziale 5a ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków.
Kto i w jakim terminie musi złożyć deklarację?
Złożenie deklaracji jest obowiązkowe. Każdy właściciel lub zarządca budynku musi złożyć deklarację z informacją o zainstalowanym źródle ciepła i spalania paliw. W przypadku mieszkania w bloku to zarządca jest zobowiązany zgłosić wspólne źródło ciepła. Natomiast jeżeli w lokalu jest indywidualne źródło ciepła np. kominek to taką deklarację trzeba złożyć samodzielnie.
Dla budynków, które już istnieją właściciel lub zarządca na złożenie deklaracji będzie miał 12 miesięcy (od 1 lipca 2021r.) W przypadku nowego budynku, w którym zostało uruchomione źródło ciepła/spalania paliw termin na złożenie deklaracji wynosi 14 dni.
W jaki sposób można złożyć deklarację?
Deklarację można złożyć na 2 sposoby:
w formie elektronicznej – za pośrednictwem systemu teleinformatycznego CEEB https://ceeb.gov.pl// , przy użyciu Profilu Zaufanego lub dowodu osobistego z warstwą elektroniczną – jest to najszybszy i najwygodniejszy sposób, który pozwala złożyć deklarację bez wychodzenia z domu,
w formie papierowej – wypełniony dokument można wysłać listem albo złożyć osobiście w kancelarii Urzędu Miasta Iławy.
Wzór deklaracji dostępny jest do pobrania tutaj: https://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow.
Jakie dane należy podać w deklaracji?
Zgodnie z ustawą o termomodernizacji deklaracja zawiera takie informacje jak:
1) imię i nazwisko właściciela lub nazwę zarządcy budynku oraz dane adresowe właściciela lub zarządcy budynku;
2) dane adresowe nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw;
3) informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach;
4) numer telefonu właściciela lub zarządcy (opcjonalnie);
5) adres e-mail (opcjonalnie).
Aby dowiedzieć się więcej na temat Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków zachęcamy do zapoznania się z informacjami dostępnymi na stronie Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego pod adresem:
Szczegółowe informacje można także uzyskać w siedzibie Urzędu Miasta Iławy, ul. Niepodległości 13 oraz pod numerem telefonu 89 649 01 56.
Załączniki
Pobierz dane XML Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków Drukuj informację Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Miasta Iławy |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2021-08-27 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Agnieszka Banasiuk |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2021-08-27 14:58:32 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Tomasz Zagajewski |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2021-08-27 15:01:15 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Przemysław Łyndo |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2022-04-15 12:25:41 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1075 raz(y) |